نظارت سه هزار و ۹۶۸ بازرس بر انتخابات خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفت: سه هزار و ۹۶۸ بازرس و سربازرس بر روند انتخابات این دوره در استان نظارت کردند.

سید لطف الله هاشمی شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: سه هزار و ۷۲۰ بازرس انتخابات و ۲۴۸ سربازرس در این دوره از انتخابات همکاری کردند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه رای مردم حق الناس است، هدف از بازرسی انتخابات را شناسایی تخلفات احتمالی و پیگیری رفع آنها با هدف ارتقای سلامت انتخابات عنوان کرد.
هاشمی اظهار کرد: در هر انتخاباتی هواداران نامزدها سعی می کنند گزینه مورد نظرشان پیروز شوند و معمولا به جز فعالیت های مجاز، اقدامات غیرمجاز هم انجام می دهند که بیشتر در زمینه تبلیغات است؛ البته برخی از تبلیغات غیرمجاز مانند خرید و فروش رای مخفی است و برخی مانند نصب پوستر در محل های ممنوعه، علنی است که هیات های بازرسی به همه این گزارش ها بر اساس مستندات و مدارک رسیدگی می کند.
وی همه شعب اخذ رای در استان دیروز بازرسی شده است خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بازسان، در انتخابات این دوره در خوزستان تخلف عمده ای اتفاق نیفتاد و توانستیم تخلفات را کنترل کنیم.
هاشمی درباره اعتراضات برخی شهروندان نسبت به کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رای، اظهار کرد: در خوزستان با کمبود تعرفه مواجه نبودیم و هیچ گزارشی مبنی بر عدم اخذ رای مردم به دلیل نبود تعرفه، دریافت نکردیم.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان همچنین گفت: در برخی از شعب رای گیری با تاخیر آغاز شده که بیشتر در مناطق روستایی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به ازدحام برخی شعب تا اعلام زمان اتمام رای گیری، اظهار کرد: با وجود درخواست استان، اما شورای نگهبان با استناد به نظر ستاد انتخابات کشور، قبول نکرد از افرادی که در ساعت ۲۴ در شعب حضور داشته و هنوز رای خود را به صندوق نینداخته بودند، رای گیری شود.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.