قطعه سوم محور اول اهواز-رامشیر حدفاصل سه راهی کوپال به سراهی امیدیه افتتاح شد

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: قطعه سوم محور اول اهواز-رامشیر حدفاصل سه راهی کوپال به سه راهی امیدیه روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مراد مهری مدیر ساخت و توسعه راه های استان خوزستان روز شنبه در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث این جاده باتوجه به بارترافیکی این منطقه ،یکی از اولویت های مهم استان بوده که در سال های اخیر در دستور کار اداره راه و شهرسازی استان قرار گرفت.
وی افزود: دوسال گذشته یک قطعه پنج کیلومتری دراین مسیر افتتاح شده و زیربار ترافیکی رفت که این قطعه پنج کیلومتری نیز در ادامه این مسیر است که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک این مسیر دارد.
وی ادامه داد: این پروژه ها از شش سال گذشته آغاز شده اما به دلیل محدودیت های مالی پیشرفت آنها کند بود که در سال گذشته اعتبار مورد نیاز آن تامین شده و اکنون آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۳۳ میلیارد ریال بوده که با اضافه شدن تعدادی دوربرگردان و پارکینگ به این مسیر ، این میزان اعتبار به ۵۰ میلیارد ریال رسید.
وی گفت: عرض جاده تمام شده این مسیر ۱۱ متر بوده و و دارای دو خط رفت است و در کنار آن نیز توقفگاه نیز پیش بینی شده است.
مهری ادامه داد: در این جاده دولایه آسفالت به ضخامت ۱۲سانتیمتر دیده شده است.
وی بیان کرد: این جاده اهواز را به بندر ماهشهر و پتروشیمی متصل می کند که به دلیل حجم سنگین ترافیکی می تواند یکی از پروژه های تاثیرگذار در کاهش ترافیک باشد.
وی گفت: چهارخطه شدن این مسیر یکی از نیازهای ضروری استان به شمار رفته و با تکمیل این پروژه تردد ماشین های سنگین حامل مواد خام پتروشیمی به سهولت انجام می شود.
وی ادامه داد: مکمل این پروژه یک قطعه ۲۰ کیلومتری تا شهرستان رامشیر است اما این پروژه نیز به دلیل محدودیت های مالی در دستور کار قرار نگرفت اما در صدد هستیم تاداعتبار مورد نیاز آن را از طریق کمک های نفتی تامین کنیم و این باند دوم را تکمیل کنیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.