۱۷۰واحد تولیدی پارسال در خوزستان به بهره برداری رسید

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت:پارسال بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد ریال در خوزستان به بهره برداری رسید.

نوراله حسن زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پارسال با وجود رکودی که در حوزه اقتصاد حاکم بود طرح های اشتغالزایی و اقتصادی خوبی در خوزستان به بهره برداری رسید.
وی از جمله این طرح ها را طرح روغن کشی خلیج فارس در بندر امام خمینی(ره) و بزرگترین سایت مخازن ذخیره غلات و دانه های روغنی به ظرفیت بیش از ۲ هزار تن، و چند طرح فولادی بخش خصوصی در اهواز و دزفول با تکنولوژی بسیار پیشرفته ذکرکرد.
وی بیان کرد: همچنین پارسال مقدمات احداث پالایشگاه های دزفول و مسجد سلیمان شروع شد و به زودی عملیات اجرایی آنها شروع می شود.
حسن زاده عنوان کرد: فولاد شادگان از طرح های هشت گانه فولاد کشور بوده که تا پایان اردیبهشت امسال تولید خود را آغاز می کند.
وی گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ خلیج فارس نیز با سرمایه گذاری حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال با سرعت ادامه دارد و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال ۹۶ به بهره برداری برسد ، این پالایشگاه مواد اولیه بسیاری از واحدهای نیازمند به گاز را تامین خواهد کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: پیش بینی می شود طرح هایی که بیش از ۶۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارند با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره برداری برسند.
حسن زاده افزود: طرح پتروشیمی مسجد سلیمان که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و نیز چند طرح نیروگاهی دیگر در خوزستان درحال انجام است.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.