استقبال از طرح آرامش بهاری در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان گفت: طرح آرامش بهاری مورد استقبال مردم و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال برای هفتمین سال متوالی طرح آرامش بهاری در ۷۰ بقعه دراستان خوزستان اجرا شده است.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ۹۵ آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۶ ادامه دارد افزود:در راستای اجرای این طرح غرفه‌های مختلفی از جمله غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، کودک و نوجوان، نقاشی ، چندرسانه، مشاوره ازدواج، مشاوره وقف در بقاع متبرک استان خوزستان برشده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اضافه کرد:حضور اقشار مختلف مردم به ویژه مسافران نوروزی در لحظه تحویل سال‌نو در جوار بقاع متبرکه در استان خوزستان چشم‌گیر بود.
حجت الاسلام طباطبایی از برپایی ۲۰ خیمه معرفت در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت:خیمه‌های معرفت از اثرگذارترین برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری است.
وی اضافه کرد: ۸۰ روحانی اعزامی از قم و روحانی بومی در اجرای طرح آرامش بهاری با اوقاف خوزستان مشارکت دارند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جدید را مرفی اماکن زیارتی ،بازسازی ،توسعه بقعه حضرت دانیال نبی (ع) در شوش ، علی بن مهزیار اهوازی ، سلطان ابراهیم ایذه و زیارتگاه عبدالله در دهدز عنوان کرد.
وی گفت:یکی از اولویت های سال جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توسعه و بهسازی سرویس های بهداشتی بقاع متبرکه است که این اداره کل نیز در دست اجرا دارد.
در استان خوزستان بیش از ۴۰۰ مکان زیارتی و بقعه وجوددارد.
شهرستان شوش در شمال خوزستان در نوروز میزبان مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است.
بقعه حضرت دانیال نبی (ع)، دعبل خزاعی و یادمان های دفاع مقدس فتح المبین و فکه در کنار آثار باستانی از جمله جاذبه های زیارتی و گردشگری شهرستان شوش است.
شهر شوش در ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز مرکز خوزستان قرار دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.