فعالیت‌های نفتی و ورود گرد و غبار عوامل اصلی ایجاد آلودگی هوا در اهواز

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فعالیت‌های نفتی و ورود گرد و غبار عوامل اصلی ایجاد آلودگی در اهواز است.

وی با بیان اینکه فعالیت های نفتی و ورود گرد و غبار از کانون های داخلی و خارجی باعث بدتر شدن هوای اهواز است گفت: بارها به فعالیت های نفتی تذکر داده ایم و برخی را کنترل کرده ایم.
جنیدی با اشاره به اینکه عامل گرد و غبار در اهواز فقط کانون های خارجی همچون عراق نیست افزود: عامل گرد و غبار اخیر کانون داخلی در هندیجان بود.
وی گفت: نباید با آلودگی هوا، انفعالی برخورد کنیم و تنها در برخی روزهای زمستان شاخص های آلودگی را کاهش دهیم.
جنیدی ادامه داد: ممنوعیت تولید موتور سیکلت های کاربراتوری از مهر ۹۵، اصلاح کیفیت سوخت، از رده خارج کردن ۱۵ هزار خودروی فرسوده و تغییر سوخت نیروگاه ها، افزایش ۳۴ درصدی مصرف گاز از جمله کارهایی است که در راستای کاهش آلودگی هوا انجام داده ایم.
وی از جمله برنامه های آینده ی کاهش آلودگی هوا را یکپارچه سازی سیستم پایش، پایش مضاعف واحدهای آلاینده و برخورد قانونی با آنها و استفاده از مدل های پیش بینی شاخص کیفیت هوا برشمرد.
 احمد جنیدی در پنجمین همایش آلودگی هوا و صدا افزود: با توجه به اینکه توانستیم در کشور آلودگی هوا را نسبت به سال ۹۲ کاهش دهیم اما آلودگی هوا در شهر اهواز افزایش پیدا کرده است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.