ساری: باران های اسیدی آسیب جدی به خوزستان وارد کرده است

عصر جنوب:

علی ساری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص وضعیت مردم اهواز پس از باراش باران‌های اسیدی، گفت: این پدیده تکراری هر ساله پس از بارش‌های نخستین پاییزی در استان خوزستان مشکل آفرین می‌شود، متاسفانه عدم تامین زیرساخت‌ها برای مقابله و کاهش آسیب‌های ناشی از چنین بارش هایی علی رغم وعده‌های بسیار مسئولان دولتی‌ موجب صدمه دیدن بسیاری از مردم این استان شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی بیمارستان تخصصی تنفسی اهواز را از نیازهای ضروری مردم این منطقه دانست و تصریح کرد: این بیمارستان در حوزه سلامت می‌تواند به مدیریت این پدیده و کاهش آسیب های ناشی از آن بشتابد اما تاکنون اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: وزیر بهداشت و درمان و سایر مسئولان این وزارتخانه و حوزه بهداشت و درمان استان هم در مورد احداث بیمارستان تخصصی تنفسی بارها وعده دادند اما تا به حال هیچ اقدام عملیاتی انجام نشده‌ بنابراین به اجبار از ظرفیت بیمارستان‌های قدیمی که مطابق با این ساختارها هم نیستند، استفاده می شود.

ساری با بیان اینکه باران‌های اسیدی در حال حاضر نیز آسیب بسیاری به مردم اهواز وارد کرده است، گفت: به دلیل بارش‌های پاییزی مردم با مشکلات تنفسی مواجهند،  در این شرایط دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شکل اضطراری و اورژانسی در آمده است و مردم را برای درمان به بیمارستان‌های تحت نظر منتقل می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایط بحرانی فعلی مذاکراتی با برخی مسئولان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان جهت راه‌اندازی بیمارستان تنفسی اهواز صورت گرفته است، از این رو مجددا وعده دادند که به زودی مسئله بیمارستان تنفسی اهواز را حل کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.