معاون دانشجویی دانشگاه جندی شاپور: دانشجویان از تردد در تاریکی و شب پرهیز کنند/ در حمله ارازل، یک دانشجو به شدت مجروح شد

عصر جنوب: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تشریح جزئیات زورگیری و چاقوکشی به یکی از دانشجویان این دانشگاه در حوالی خوابگاه، تأکید کرد: دانشجویان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از تردد به‌تنهایی در ساعات پایانی شب و از قسمت‌های تاریک شهر جداً خودداری کنند.

دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص حادثه زورگیری و چاقوکشی به دانشجوی پسر دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار داشت: ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه جمعه، پنجم آذرماه ۹۵ در خیابان اصلی گلستان حدفاصل خیابان سعدی و بوستان، حوالی خوابگاه صدف یکی از دانشجویان پسر دانشگاه مورد زورگیری سه نفر از افراد شرور با سلاح سرد قرار گرفت که پس از وارد آوردن سه ضربه چاقو به بازو و کتف وی و همچنین ربودن گوشی تلفن همراه این دانشجو متواری شدند.

وی ادامه داد: این دانشجو بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: به محض اطلاع مسئولان دانشگاه از این حادثه، دکتر حسین‌پور مدیر دانشجویی دانشگاه در بیمارستان بر بالین این دانشجو حاضر شد و از نزدیک پیگیر مسائل درمانی وی تا ساعات اولیه بامداد بود.

موگهی در خصوص وضعیت فعلی این دانشجو، گفت: خوشبختانه جراحت واردشده به این دانشجو ترمیم و صبح شنبه از بیمارستان ترخیص شده است؛ همچنین وی برای طی مراحل شکایت و پیگیری قانونی در مراجع قضایی حضور پیدا کرد.

وی افزود: یکی از ضاربان نیز با تلاش نیروی انتظامی همان زمان دستگیر شد و به جرم خود نیز اعتراف کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به عیادت از این دانشجو در خوابگاه دانشگاه، گفت: روز گذشته همراه با مدیران و کارشناسان حوزه دانشجویی با حضور در خوابگاه از این دانشجو عیادت کردیم که خوشبختانه حال وی مساعد است.

موگهی تصریح کرد: اگرچه بحث زورگیری مقوله‌ای نیست که صرفاً در اطراف خوابگاه‌های دانشجویی رخ دهد، اما از مأموران نیروی انتظامی انتظار می‌رود با گشت‌زنی‌های مکرر نسبت به برقراری امنیت مکان‌های تجمع دانشجویی حساسیت داشته باشند، به‌طوری‌که هیچ زورگیری محیط را برای ارتکاب جرم امن نبیند.

وی با بیان اینکه حفظ و تأمین امنیت فضای بیرون خوابگاه بر عهده نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: همچنین تأمین روشنایی و هرس درختان محوطه خوابگاه در حیطه وظایف سازمان برق و شهرداری است؛ مکاتبات لازم برای توجه و رفع این مسائل در راستای تأمین امنیت دانشجویان خوابگاه صدف سریعاً با این مراجع صورت خواهد گرفت.

موگهی گفت: دانشگاه نسبت به تأمین روشنایی و همچنین هرس گیاهان تا چند ده متری خوابگاه دانشجویی اقدام کرده است؛ همچنین با صرف هزینه‌ای چند صد میلیونی با یکی از شرکت‌های مورد تأیید نیروی انتظامی نسبت به نصب کانکس و به‌کارگیری نیروی حفاظتی در اطراف ۲ خوابگاه بزرگ دختران اقدام شده است.

وی ادامه داد: به‌کارگیری چنین نیروهایی از توان مالی دانشگاه خارج و فراتر از وظایف دانشگاه است. لازم است دانشجویان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از عدم تردد به‌تنهایی در ساعات پایانی شب و از قسمت‌های تاریک شهر جداً خودداری کنند.

موگهی خاطرنشان کرد: با رؤیت مکان ارتکاب جرم تمهیدات لازم از قبیل امتداد نصب چراغ‌های روشنایی تا فاصله دورتر از درب ورودی خوابگاه، مکاتبه با شهرداری برای هرس گیاهان، شرکت برق به‌منظور تأمین روشنایی خیابان و نیروی انتظامی جهت افزابش گشت‌زنی در اطراف خوابگاه‌های دانشجویی به همکاران گوشزد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.