نماینده مردم اهواز در مجلس:فعالیت شرکت‌های نفتی تالاب هورالعظیم را به خشکی کشاند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب هورالعظیم به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی وضعیت مناسبی ندارد اما در کمال تعجب برخی عنوان می‌کنند که با مجوز اقدام به خشک کردن تالاب هورالعظیم کرده‌اند.

علی ساری در حاشیه نشست با رئیس کمیسیون امنیت ملی، معاون امنیتی استاندار خوزستان و فرمانده مرزبانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اربعین حسینی اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی شاهد برپایی ایستگاه‌ها و مواکبی هستیم که به‌صورت خود جوش توسط مردم منطقه و مردم نقاط مختلف استان برپا شده است.

وی افزود: حرکت‌های مردمی و خدمت به زوار امام حسین (ع) نشان می‌دهد که مردم خوزستان در اوج محرومیت هم به ارزش‌ها و اصول پایبند هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت محیط‌زیست استان تصریح کرد: تالاب هورالعظیم به دلیل فعالیت‌های شرکت‌های نفتی وضعیت مناسبی ندارد اما در کمال تعجب برخی عنوان می‌کنند که با مجوز شورای امنیت ملی اقدام به خشک کردن تالاب هورالعظیم کرده‌اند.

ساری ادامه داد: داشتن مجوز امنیت ملی برای خشک کردن یک منبع طبیعی که زمانی رزق و روزی مردم از آن تامین می‌شد صحت ندارد، غیر ممکن است امنیت ملی موافق خشک شدن تالاب هورالعظیم باشد.

وی گفت: تالاب هورالعظیم حیات و فرهنگ این منطقه است و خشک کردن آن ابعاد گسترده و پیامدهای مختلفی را به دنبال دارد.

ساری با تاکید بر ظرفیت هورالعظیم عنوان کرد: در تالاب هورالعظیم انواع گونه‌های زیستی ارزشمند وجود دارد، این گونه‌های زیستی شامل انواع ماهی و پرنده‌ها است که به جرات می‌توان گفت در دنیا مشابهی ندارند و منحصر به این منطقه هستند.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ملی ادامه داد: در حالی که پژوهشگران جهان بر گونه‌های زیستی تالاب هورالعظیم،تحقیقات علمی بسیاری انجام می‌دهند پس چرا باید با این گونه‌های ارزشمند مبارزه کرد؟!

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.