گردوغبار در اهواز: ۱۵ برابر حدمجاز / ۵ پرواز لغو شد/ خوزستان خنک می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس روابط عمومی سازمان محیط زیست خوزستان، ریزگردهای هوای اهواز ۱۵ برابر حدمجاز عنوان کرد.

شهریار عسکری اظهار کرد: میزان گرد و غبار در اهواز در ساعت ۱۳ امروز چهارشنبه به ۲ هزار و ۳۰۰ میکروگرم بر مترمکعب افزایش یافت که حدود ۱۵ برابر حد مجاز است.

وی تصریح کرد: این میزان در این مدت در آبادان ۱۹۳، بهبهان ۱۱۵، شوشتر یک هزار و ۷۳۳، دزفول یک هزار و ۲۰۹، سوسنگرد ۳۹۸، امیدیه ۱۴۲، ماهشهر ۱۵۱ و شادگان ۲۲۷ میکروگرم بر مترمکعب است.

رئیس روابط عمومی سازمان محیط زیست خوزستان عنوان کرد: این میزان در شهرهای آبادان ۴۹۲، اندیمشک ۷۱۰، شوشتر یک هزار و ۵۱۰، بهبهان ۱۲۲، دزفول ۷۸۰، سوسنگرد ۱۸۶، امیدیه ۱۶۶، ماهشهر ۱۴۲و شادگان ۱۶۴ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

به گفته عسکری، بیشترین میزان ریزگردها روز گذشته در اهواز یک هزار و ۳۸۵ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

کاهش دید افقی ناشی از وقوع پدیده گرد و غبار در روز چهارشنبه در اهواز منجر به لغو پنج پرواز در فرودگاه بین المللی اهواز شد.

مسئول روابط عمومی فرودگاه اهواز روز چهارشنبه اظهار کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز ۴۵۲۵ اهواز – خارک به دلیل کاهش دید افقی ناشی از بروز پدیده گردو غبار در اهواز لغو شد.

 

کاهش دمای هوا

معاون اداره‌ کل هواشناسی خوزستان نیز از تداوم پدیده گرد و غبار تا فردا در سطح استان خبر داد و افزود:‌ میزان غلظت‌ پدیده گرد و غبار از بعد از ظهر امروز کاهش می‌یابد.

علیرضا غلامپور اضافه کرد: برای فردا نیز وقوع گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود ولی غلظت آن به شدت امروز نخواهد بود، از صبح فردا نیز در بیشتر نقاط استان خوزستان شاهد کاهش دما و خنک شدن هوا خواهیم بود.

معاون اداره‌ کل هواشناسی خوزستان گفت: در ساعات آینده برای بیشتر نقاط استان خوزستان آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید و گرد و غبار همراه با خاک پیش‌بینی می‌شود.

غلامپور ادامه داد:‌ این وضعیت همچنین در پاره‌ای از نقاط خوزستان به ویژه در مناطق شمالی و شمال شرقی استان همراه با بارندگی خواهد بود.

به گزارش مهر، طبق اعلام هواشناسی گرد وغبار تا پایان وقت امروز در خوزستان پایدار و حد طبیعی میزان ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

گرد وغبار از روز گذشته بیشتر مناطق خوزستان را فرا گرفته است

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید).

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.