رستوران های احداث شده در کارون را سیل خواهد برد/ ۱۳ سال است طرح جزیره به حال خود رها شده

عصر جنوب – asrejonoob.ir: محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در جلسه بررسی طرح‌های عمران شهری اهواز که در سالن جلسات استاندار خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با هیچ طرحی که در ارتباط با کارون انجام شود مخالف نیستیم و این را با صراحت بیان می‌کنیم اما باید هر طرحی که در کارون انجام می‌گیرد کارشناسی و با رعایت تمام مسائل فنی باشد.

شمسایی گفت: حتی اگر پروژه‌ای در طراحی اشکال داشته باشد خودمان بررسی و پیشنهاد رفع اشکال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مسائل فنی در حوزه رودخانه کارون رعایت نمی‌شود افزود: برای مثال همین چند رستوران کنار رودخانه کارون است که مخصوصاً دو مرود از آن‌ها مشکل اساسی دارند و در آینده این‌ها را حتماً سیل خواهد برد و این را با اطمینان می‌گویم؛ یکی از این رستوران‌ها سمت شرق کارون در نزدیکی پارک لاله و دیگری در منطقه کیانپارس است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تأکید کرد: واقعیت این است که کلی کار در کارون شده است که بلاتکلیف رهاشده‌اند که یکی از آن‌ها طرح جزیره است که ۱۳ سال پیش در سازمان آب و برق خوزستان طرح آن تهیه‌شده است و پل را آن زمان سازمان ساخت و امروز رهاشده است.

شمسایی با اشاره به طرح کامل جزیره تصریح کرد: حتی موزه آب که به میراث فرهنگی داده‌شده بود بعد از گذشت ۹ سال عملاً رهاشده و این خود جای سؤال دارد.

وی گفت: ما باید کارهایی را که از قبل شروع کرده‌ایم و الآن بلاتکلیف هستند را تعیین تکلیف کنیم؛ پروژه‌ها را باقیمت‌های ۱۳ سال پیش بسته‌اند والان نمی‌دانم با چه قیمتی می‌خواهند آن‌ها را بسازند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان افزود: جزیره کارون یک موقعیت استثنایی برای شهر است و ما اعتقادداریم که شهرداری باید این را برای مردم بسازد و بهره‌برداری کند و اگر هم شهرداری نمی‌تواند بگوید تا ما وارد عمل شویم.

شمسایی ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم که موزه آب باید با هزینه ۴۰ میلیاردی در جزیره تکمیل شود و همچنین معتقدیم که کار را باید به کسی داد که بتواند از آن بهره‌برداری و نگه‌داری کند.

وی تأکید کرد: اگر موزه آب تحویل سازمان آب و برق داده شود حداکثر تا یک سال تکمیل و راه‌اندازی می‌کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که درگذشته مطالعات آن انجام‌شده و کامل است ایجاد یک تله‌کابین از پارک لاله به طول ۳٫۴ کیلومتر تا جزیره که روی رودخانه است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: تله‌کابین یکی از کارهایی است که بسیار در گردشگری تأثیرگذار است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.