سردرگمی دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز در مسیر سه راه فرودگاه و فرهنگ شهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: با وجود ادغام دانشگاه‌های آزاد در سطح کشور، سردرگمی میان دانشجویان واحد آزاد علوم و تحقیقات اهواز موج می‌زند.

به گزارش فارس، دو سال پیش بود که در چنین روزهایی بحث ادغام دو واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد در سطح استان‌ها به گوش رسید و خیلی سریع این صحبت به صورت رسمی در آمد و واحدهای دانشگاهی آزاد علوم و تحقیقات با آزاد اسلامی با یکدیگر ادغام شد.

این طرح با توجه به پیش‌بینی‌های افراد متولی و مجری باید باعث ایجاد تحولات در مسیر مثبت باشد و حداقل به جهش و گام رو به جلو دانشگاه‌ها منجر شده باشد.

با این وجود، اجرای این طرح در استان خوزستان و شهر اهواز که از نعمت داشتن این دو دانشگاه در خود بهره‌مند بود، باعث به وجود آمدن گلایه‌های زیادی چه از سوی مسؤولان واحد علوم و تحقیقات و چه دانشجویان این واحد دانشگاهی شد.

دانشگاه علوم و تحقیقات واحد خوزستان به عنوان یک مرکز شناخته شده در میان دانشجویان و علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز مهم نزد آنها به شمار می‌آمد، اما با وجود ادغام شدن با دانشگاه آزاد کم‌کم رنگ و جلای نام خود را کم‌رنگ دید.

با وجود اینکه کارمندان این واحد دانشگاهی در کنار دانشجویان حاضر به بیان مشکلات و کاستی‌های خود و ابراز گلایه از کار صورت گرفته شدند، ذکر نام و سمتشان به دلایل مختلف از جمله معذوراتی بود که در این گزارش آمده است.

*هدفم تنها حضور در دانشگاهی با نام علوم و تحقیقات بود نه نام دیگر!

علی با بیان اینکه من دانشجوی ورودی سال ۹۳ هستم و در سالی که آزمون دادم تنها با هدف اینکه این دانشگاه عنوان علوم و تحقیقات را یدک می‌کشد به آن وارد شدم، گفت: با وجود اینکه من در شهر خودم می‌توانستم رشته‌های دیگر مورد علاقه‌ام را در مقطع کار‌شناسی ارشد ادامه دهم، با علاقه‌مندی به نام این دانشگاه در آن شرکت کردم.

وی اضافه کرد: متاسفانه از زمان ورود هم ورودی‌های من به این دانشگاه طرح ادغام آن با دانشگاه اهواز بر سر زبان‌ها افتاد و من از اینکه به نوعی در تصمیم خود شکست خورده‌ام، دلخورم.

*برای یک امضا باید چند کیلومتر راه طی کنیم!

دانشجوی دیگری با ابراز گلایه خود نسبت به این امر گفت: متاسفانه حتی برای امضا گرفتن از یک مسؤول باید شمال به جنوب کلان‌شهر اهواز را طی کنیم و این در حالی است که گا‌ها پیش آمده برای این کار اقدام کرده‌ایم و علاوه بر هزینه و تلف کردن زمان خود مسؤول حضور نداشته و کار ما به بار دیگر موکول شده است.

ابراهیم تصریح کرد: متاسفانه قسمت‌های اداری دانشگاه علوم و تحقیقات سابق به متروکه و یا بخش‌هایی تبدیل شده که به هیچ درد دانشجویان نخورده و دانشگاه بعد از نقل مکان قسمت اداری و برخی از رشته‌ها از روح خود افتاد.

*دانشگاه با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد

کورش که دانشجوی ورودی جدید این دانشگاه است نیز از همین بدو ورود از در هم بودن بخش‌های مختلف و مسافرت برای یک امضا از این‌سو به آن‌سوی اهواز گلایه‌مند بود و گفت: من اولین‌باری است که می‌بینم یک دانشگاه در یک منطقه وجود دارد، ولی برای گرفتن امضا و انجام کارهای خود به مانند انجام امور مالی و شهریه باید به یک دانشگاه دیگر مراجعه کنم.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اهواز (علوم و تحقیقات) با بیان اینکه پدرم در این دانشگاه درس خوانده بود و تشویق‌های وی باعث شد تا من هم علاقه‌مند به ادامه تحصیل خود در آنجا باشم، خاطرنشان کرد: پدرم از خوبی‌های وجود دانشگاه علوم و تحقیقات زیاد سخن به زبان آورد و این در حالی است که امروز من به مانند پدرم چنین چیزی نمی‌بینم.

*حتی در داشتن رایانه برای تدریس اساتید مشکل داریم/ برای انجام کارهای خود بین دانشگاه علوم و تحقیقات و آزاد اهواز سر درگم هستیم

وحید که دانشجوی سال آخر این دانشگاه است، گفت: زمانی که من به این دانشگاه آمدم کلاس‌ها و این مرکز برای خود جلا و شکوهی داشت و امروز در بی‌حوصلگی این محل به اجبار درس می‌خوانیم.

وی ادامه داد: از زمانی که دانشگاه ادغام شده است، حتی در داشتن رایانه برای تدریس اساتید نیز دچار مشکل هستم، کمبود رایانه و خرابی رایانه‌های موجود، نبود نیروی فنی آماده به کار به مانند گذشته، عدم وجود نیروهای پاسخگو به تعداد مورد دانشجویان و… از مشکلاتی است که برای ما پیش آمده است.

این دانشجو تصریح کرد: ما برای انجام کارهای خود بین دانشگاه علوم و تحقیقات و آزاد اهواز سردرگم هستیم و حتی در هنگام حضور در دانشگاه آزاد برای انجام کارهای خود با ما به مانند یک غریبه برخورد می‌شود و این ادغام تنها تبعیض بین دانشجویان واحد‌ها را بالا برده است.

وی اضافه کرد: بدون شک حضور مدیران بخش‌های مختلف در دانشگاه علوم و تحقیقات سابق نه تنها موجب کاهش تعداد دانشجو نخواهد شد، بلکه با بالا رفتن سهولت کار افراد بیشتری حتی با نام دانشگاه آزاد نیز علاقه‌مند به حضور در این مکان خواهند شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.