محدوده شهرستان کارون و اهواز تعیین خواهد شد

عصر جنوب-  نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: در وزارت کشور به این نتیجه رسیدیم که جلسه ای با حضور استاندار و نمایندگان اهواز برگزار و محدوده شهرستان کارون تعیین شود و مصوبه این جلسه به وزارت کشور ارسال و سپس در هیات دولت به تصویب برسد.

جواد کاظم نسب الباجی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان کارون که با حضور استاندار، نمایندگان اهواز و تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص تعیین محدوده شهرستان کارون به وزارت کشور مراجعه کردیم و وزارت کشور اعلام کرد که از زمان جدا شدن کوت عبدالله از اهواز و تاسیس شهرستان کارون، هیچ مصوبه یا نامه ای از شهرستان مبنی بر مشخص شدن محدوده کارون از سوی استان خوزستان به وزارت کشور ارسال نشده است.

وی افزود: این امر ظلم مضاعفی است و چهار سال است که مردم شهرستان کارون در به در هستند و محدوده شهرستان مشخص نیست.

نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: در وزارت کشور به این نتیجه رسیدیم که جلسه ای با حضور استاندار و نمایندگان اهواز برگزار و محدوده شهرستان کارون تعیین شود و مصوبه این جلسه به وزارت کشور ارسال و سپس در هیات دولت به تصویب برسد.

الباجی با انتقاد از وضعیت بیکاری در شهرستان کارون گفت: با وجود صنایع بسیار در شهرستان کارون، جوانان این شهرستان بیکار هستند و در این صنایع حضور ندارند و حتی جوانانی که زمین های کشاورزی خود را تقدیم طرح نیشکر کرده اند، پشت درهای این شرکت مانده اند.

امکانات سلامت شهرستان کارون مربوط به ۵۰ سال پیش است

به گزارش ایسنا؛ همایون یوسفی دیگر نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان کارون یکی از پرجمعیت شهرستانهای خوزستان است و رتبه سوم از لحاظ جمعیت در استان را دارد.

وی افزود: معمولا شهرهای با چنین جمعیتی دارای سابقه چندین ساله هستند اما در مدت سه تا چهار سال شهری با چنین جمعیت بالا را ایجاد شد و اکنون دچار مشکلات بسیاری است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی به مشکلات شهرستان کارون اشاره و گفت: محدوده شهرستان کارون پس از این مدت هنوز مشخص نشده و مشکلاتی را ایجاد کرده است و لازم است این محدوده مشخص شود.

یوسفی ادامه داد: همچنین در حوزه بهداشت و سلامت مشکلات بسیاری در شهرستان کارون وجود دارد، امکانات بخش سلامت شهرستان کارون متناسب با ۵۰ سال پیش است و این امکانات اکنون فرسوده شده اند.

وی عنوان کرد: شهرستان کارون از لحاظ امکانات دارای ضعف و مشکلات بسیاری است و باید این مشکلات برطرف شود.

مشخص شود دستگاه های اجرایی چه اقداماتی در کارون انجام داده اند

به گزارش ایسنا؛ علی ساری دیگر نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که لازم است که مشخص شود دستگاه های اجرایی چه اقداماتی در شهرستان کارون انجام داده اند، اظهار کرد: یکی از مشکلات حاد و اساسی شهرستان کارون آب و فاضلاب است. باید شرکت آب و فاضلاب به صورت شفاف و دقیق مشخص کند که چه اقداماتی در این شهرستان جهت برطرف شدن مشکل فاضلاب انجام داده است.

وی در ادامه گفت: ابهام شدیدی وجود دارد زیرا در نظام برنامه ریزی کشور برخی از روستاهای خوزستان به عنوان روستاهای برخوردار درج شده اند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارایه این آمارها برخی اصول رعایت نشده است و لازم است که این اطلاعات تصحیح شود. هنگام پیگیری در خصوص این موضوع، اعلام می شود که این اطلاعات و آمار از سوی استان ارسال شده است.

ساری با اشاره به وضعیت بودجه استان خوزستان تصریح کرد: جدا از این که بودجه تمام استان کم شده است، تقسیم بندی اعتبارات به صورت متوازن در استان انجام نمی شود. چرا باید در شهر اهواز که کلان شهر است، شاهد چنین نسبتی از توزیع اعتبارات باشیم؟

وی با بیان این که عملکرد در سطح استان خوزستان متوازن نیست، اظهار کرد: در تمام شهرهای استان ارقام و آمار با وضعیت موجود همخوانی ندارد و بحث بسیاری در خصوص ارزش افزوده وجود دارد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در خوزستان گفت: فعالیت بنیاد مسکن در استان خوزستان در حد و قواره فعالیت این بنیاد در کشور نیست و انتظار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: در روستاهایی که فاقد دهیاری هستند هیچ کاری انجام نمی شود؛ باید به طور دقیق گزارشی ارایه شود تا مشخص شود که دهیاری ها چه میزان و بنیاد مسکن خوزستان نیز چه میزان کار در روستاها انجام داده اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • بابا مارو دوباره اهواز کنین
  • شهرستان کارون چیه / اقای شریعتی لطفا مصوبه باطل کنید . اهواز بزرگ
  • پس مرز بندی مناطق اهواز وتکلیف مناطق محرومی مثل کوی مهدیس چه میشود که معلوم نیست روی بافه ی کدام شهرداری هستیم؟پس از۱۵سال از ساخت کوی مهدیس هنوز این مشکلات حل نشد؟صدای محرومیت ما را چه کسی می شنود؟
  • از درد سخن گفتن از درد شنیدن با مردم بی درد ندانی که چه دردیست.