پور موسوی: مشکلات مالی، استقلال خوزستان را زمین می‌زند/ به جوانان خوزستانی میدان خواهیم داد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: استقلال خوزستان، این فصل را با نتایج ضعیفی آغاز کرده و در ۷ دیدار گذشته خود تنها یک بار به پیروزی رسیده و ۴ بار برابر حریفانش به تساوی دست یافته و ۲ شکست نیز در کارنامه خود دارد.
آبی پوشان خوزستانی که بهترین خط دفاعی فصل گذشته را به خود اختصاص داده بودند و تا پایان لیگ تنها ۱۴ گل دریافت کرده بودند در ۷ بازی این فصل ۱۲ بار دروازه خود را باز شده دیده تا نقطه قوت فصل گذشته این تیم به آشنه پاشیل آنها تبدیل شود.
این روزها سید سیروس پور موسوی سرمربی استقلال خوزستان فشارهای زیادی را در قبال نتایج ضعیف تیمش متحمل شده در حالی که این مربی جوان خوزستانی خود از عملکرد تیمش متعجب است.
اکنون اکثر کارشناسان خوزستانی بر این عقیده هستند استقلال خوزستان راه فولاد در فصل گذشته را پیش خواهد رفت و زنگ خطر از اکنون برای این تیم به صدا در آمده است.
سید سیروس پور موسوی در خصوص استقلال خوزستان به همشهری می‌گوید: در ناکامی‌های تیم همه شریک هستیم هر چند که خط دفاعی بیشترین تقصیر را بر گردن دارد.

  • ظاهرا استقلال خوزستان خیال بردن ندارد؟

ما برای فصلی خوب خود را آماده کرده بودیم اما نمی‌دانم طی چند وقت اخیر چه اتفاقاتی افتاد که در ۷ بازی تنها ۲ بار برابر حریفان خود پیروز شدیم ولی به مرور زمان این مشکل برطرف می‌شود.

  •  اما برابر پیکان در خانه شکست بدی را متحمل شدید؟

در این بازی ما توانستیم در نیمه دوم بازی خیلی خوبی ارائه بدهیم و دو گل خورده را جبران کردیم اما در ثانیه‌های پایانی خط دفاعی اشتباهی مرتکب شد که شاید در رده سنی نوجوانان این اشتباه رقم نخورد و امیر حسین صادقی هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و ما شکست خوردیم.

  • شما به مدافعان تیمتان خیلی اطمینان داشتید؟

بله، ببینید در خط دفاعی ما بازیکنانی داریم که از سال گذشته تا کنون در اردوهای تیم ملی بوده اند و از بازیکنان خوب فصل گذشته بودند، سه مدافع ما در فصل گذشته بهترین عملکرد را بین دیگر تیم‌ها داشتند اما نمی‌دانم در این فصل چه بلایی سر آنها آمده که اشتباهات مرگباری را مرتکب می‌شوند.

  • فکر می‌کنید علت افت مدافعان استقلال چه چیزی باشد؟

ما در تمرینات روی کارهای دفاعی زیاد کار می‌کنیم و شاید بیشتر از دیگر بازیکنان به آنها توجه کرده ایم اما در روز بازی آنها اشتباهاتی می‌کنند که برای خود ما هم عجیب است، مدافعان استقلال تمرکز لازم را ندارد در صورتی که آنها در اردوهای تیم ملی حضور دارند و بازیکن طراز اول محسوب می‌شوند.

  • مشکلات مالی علت از دست دادن تمرکز آنها نیست؟

این مشکل به همه تیم مربوط می‌شود اما اگر نگاهی به بازی‌های ما بیندازید می‌بیند که خط میانی و حمله ما عملکرد خیلی خوبی داشته اند، مشکلات مالی نمی‌تواند تنها مشکل تمرکز مدافعان استقلال باشد بلکه آنها خیلی بیخیال بازی می‌کنند.

  • یعنی چه؟

نمی دانم چگونه بیان کنم! ظاهرا آنها خوب به حرف‌های من گوش نمی‌دهند و در روز بازی هر کسی ساز خود را می‌زند، باور کنید اشتباهاتی که آنها می‌کنند هیچ مدافعی در لیگ برتر نمی‌کند، شما ببینید همین تیم پیکان برابر ما چه دفاعی انجام داد و یا تیم صنعت نفت با داشتن مدافعان جوان عملکرد خوبی داشته است.

  • شاید مدافعان شما بعد از قهرمانی و عملکرد خوب در فصل گذشته دچار غرور شده اند؟

من این مساله را قبول ندارم، چند ماه از قهرمانی ما در لیگ برتر گذشته و حتی تغییراتی هم در تیم ایجاد کردیم، اما به بازیکنانم توصیه می‌کنم یک بازیکن حرفه ای باید از همین امروز تلاش کند تا به قهرمانی برسد، در فوتبال ایران حفظ قهرمانی خیلی سخت از قهرمانی است، من تلاشم را انجام داده‌ ام و هنوز هم امیدوارم، نمی‌‌خواهم بی‌ جهت به خودم روحیه بدهم ولی من اعتقاد دارم تیم ما ظرفیت بالایی دارد، روزهای خوب ما هم می‌‌رسد اما بازیکنانم باید خود را تا سطح مردم پایین بیاورند و از بالا به پایین نگاه نکنند.

  • چرا ترکیب دفاعی خود را متحول نمی‌کنید؟

اگر شرایط بر همین منوال پیش برود قطعا این کار را انجام خواهم داد و بیشتر به مدافعان جوان خود میدان خواهم داد. اگر قرار است با مدافعان با تجربه نتیجه نگیریم، بهتر است میدان را در اختیار جوانان قرار دهیم تا در فصل‌های آتی برای فوتبال خوزستان مثمر باشند.

  • فکر می‌کردید پورقاز از تیم شما به تیم ملی دعوت شود؟

پورقاز از بازیکنان با تجربه لیگ است که فصل گذشته هم برای ملوان عالی کار کرد و به تیم ملی دعوت شد و امسال برای ما هم مهره قابل اتکایی است اما برای هماهنگ شدن نیاز به زمان بیشتری دارد و مطمئن بودم با هوش بالایی که دارد کادر فنی تیم ملی از وی دعوت کند.

  • اما همین پورقاز در رقابت‌های این فصل اشتباهات زیادی مرتکب شده است؟

پورقاز در خیلی از بازی‌ها ما عملکرد خوبی داشته و حتی توانسته گلزنی هم کند و فکر می‌کنم کنار گذاشتن وی در اردوی قبلی تیم ملی باعث شد این بازیکن تلاش خود را برای بازگشت به تیم ملی بیشتر کند.

  • با شرایطی که دارید آیا در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه خواهید گرفت؟

شرایط خیلی سختی خواهد بود، این تیم نیاز به حمایت دارد و مشکلات مالی ممکن است تیم را وارد حاشیه کند. دو ماه است مدام می‌گویم این تیم را حمایت کنید، اما گوش شنوایی وجود ندارد. نمی‌دانم چرا پاداش قهرمانی فصل گذشته به ما داده نمی‌شود. این چیزها تیم را زمین می‌زند و اگر زمین خورد، بلند شدن آن بسیار دشوار خواهد بود. الان حتی فدراسیون هم باید به ما کمک کند.

  • توقع از فدراسیون معقول است؟

سازمان لیگ مطالبات سال گذشته ما را به جای حق عضویت فصل جاری برداشته است، در واقع پول‌ها را از این جیب به آن جیب می‌کنند.

  • پس با این اوصاف امیدی به استقلال خوزستان در آسیا نیست؟

باور کنید استقلال در آسیا نتیجه نگیرد دودش به چشم فوتبال مملکت خواهد رفت، ما باید برای فوتبال کشورمان آبرو داری کنیم همانطور که از تیم ملی حمایت می‌شود از باشگاه‌ها هم باید حمایت شود پس بهتر است از سوی فدراسیون هم به ما به چشم ملی نگاه کنند.

  •  خیلی‌ها معتقدند استقلال خوزستان، راه فولاد را پیش خواهد رفت که بعد از قهرمانی به لیگ دسته یک سقوط کرد؟

هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد، استقلال خوزستان هنوز همان تیم سال گذشته است اما مقداری از آمادگی به دور است، از روز اول که جمع شدیم به بازیکنان گفتم باید در فصل جاری مثل سال قبل با انگیزه بازی کنند، در میانه میدان و حمله این شرایط را داریم اما در بخش دفاع این وضعیت را در تیم نمی‌بینم. یک مقدار در پوست بازیکنان باد رفته اما این مشکل هم برطرف خواهد شد، اگرنوع تفکر مدافعان ما تغییر کند حتما تیم نتیجه گیری را آغاز خواهد کرد.

گزارش از: میلاد جهانی
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.