تجمع دوباره دستفروشان مقابل استانداری

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دستفروشان اهواز به دلیل آنچه بی پاسخ ماندن اعتراضات خود می نامیدند، روز چهارشنبه برای دومین بار متوالی طی هفته اخیر، حل مشکلات خود را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا حدود ۶۰ دستفروش هسته مرکزی اهواز چهارشنبه با حضور مقابل استانداری خوزستان، حمایت مسئولان و حل مشکلات خود را خواستار شدند.
این دومین تجمع دستفروشان طی یک هفته اخیر است و سه روز پیش نیز این افراد مقابل استانداری خوزستان حضور یافته و حل مشکلات خود را خواستار شده بودند.
نماینده یکی از دستفروشان مرکز شهر در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:در این دو اجتماع صنفی هیچکدام از مسئولان حضور نیافته و حاضر نشدند به خواسته دستفروشان پاسخ دهند.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: دستفروشان هسته مرکزی شهر از ابتدای امسال و با جمع آوری بساطی ها از بازار مرکزی اهواز سرگردان و بیکار شده اند.

۸۲۲۳۸۶۸۹-۷۱۰۳۴۳۴۴
وی دستفروشی را تنها راه کسب معیشت برای این افراد دانست و اظهار کرد:دستفروشان هسته مرکزی شهر انسان های زحمتکش و شرافتمندی هستند که علاقه مند به کسب روزی از راه حلال هستند بنابراین آمادگی دارند با مسئولان شهری و استان برای اجرای طرح ساماندهی همکاری کنند.
این شهروند اهوازی اضافه کرد:شهرداری پیش از این پارک ربیع (واقع در منطقه آخرآسفالت) را برای انتقال دستفروشان هسته مرکزی شهر در نظر گرفته بود که این محل مشکلات زیادی اعم از نداشتن رونق، نبود روشنایی و مخالفت اهالی با استقرار دستفروشان دارد، از این رو به مسئولان پیشنهاد کردیم محل مناسبی برای ایجاد بازار دستفروشی پیش بینی کنند اما با گذشت حدود هشت ماه هنوز این مهم محقق نشده است.
وی با بیان برگزاری نشست جمعی از دستفروشان با شریعتی استاندار خوزستان، افزود:در این نشست قرار شد آمارگیری مجددی از دستفروشان انجام شده و راهکار جدیدی برای استقرار آنها اعلام شود اما یک ماه از ثبت نام گذشته و هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
وی تاکید کرد:با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، دستفروشان که اغلب سرپرست خانوار هستند با مشکلات معیشتی روبه رو بوده و بسیاری از آنها قادر به ثبت نام فرزندان خود در مدرسه نبوده اند.

۸۲۲۳۸۶۸۹-۷۱۰۳۴۳۴۳
به گزارش ایرنا یکشنبه هفته جاری نیز حدود ۵۰ نفر از دستفروشان در مقابل استانداری تجمع کرده بودند.
راه اندازی بازار شب و اجرای طرح زوج و فرد در زمان تعطیلی مغازه های مرکز شهر، ساماندهی پارکینگ رفاه و یا بازار شب در خیابان نادری شرقی از جمله پیشنهاداتی است که این کاسبان به مسئولان پیشنهاد کرده اند.
علیرضا حلاج معاون خدمات شهری شهردار اهواز نیز پیش از این با اظهار بی اطلاعی از نشست دستفروشان و استاندار، گفته بود: تنها محلی که شهرداری اهواز برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته، پارک ربیع است.
طرح ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی اهواز با اعتراض کسبه خیابان نادری در آذر پارسال مصوب شد و در نهایت جمع آوری دستفروشان اردیبهشت امسال انجام شد.
بعد از آن چند تجمع در خیابان نادری و مقابل فرمانداری در اعتراض به محل پیش بینی شده (پارک ربیع در آخرآسفالت) صورت گرفت.
باتوجه به نرخ بالای بیکاری و حاشیه نشینی در اهواز، دستفروشی یکی از مشکلات این کلانشهر است که در سال های اخیر بر شدت آن افزوده شده است.
یکی از مشکلات مدیریت شهری در این سال ها پدیده دستفروشی بوده است، با این وجود هیچ گاه به صورت ریشه ای به این مساله پرداخته نشده و بیشتر برخوردها مقطعی و قهری و در یک بازه زمانی خاص، آن هم در قالب جابه جایی تخریب و انهدام بوده است.
به همین دلیل بعد از هر بار جابجایی، وضع به شکل سابق خود باز می گردد.
افزایش دستفروشان همیشه با واکنش و اعتراض کسبه بازار به ویژه در هسته مرکزی شهر روبرو بوده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.