محسن رضایی در اهواز: عربستان بیش از گذشته در خصوص اقداماتش فکر کند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:طی سال های گذشته، دست های خبیث به دنبال تفرقه بین مردم و نیروهای مسلح بوده اند، ولی این نیروها هیچ گاه وحدت خود را از دست ندادند، چرا که شهدای والامقام ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس در کنار یکدیگر جنگیده و به شهادت رسیدند.

 سردار محسن رضایی روز چهارشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در اهواز به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس، از امنیت به عنوان عنصر حیاتی و انکارناپذیر در زندگی شهروندان و توسعه پایدار کشور یاد کرد و گفت:اگر نگاهی به جهان اسلام و کشورهای منطقه بیندازیم، خلاء رهبری و مدیریت و وجود تفرقه و جنگ و خونریزی را در دولت های اسلامی مشاهده می کنیم.

وی افزود:بهترین سند برای لزوم تامین اقتدار همه جانبه برای کشور، نگاه به اوضاع دهه اول انقلاب است چرا که در ۱۰ سال نخست عمر نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان ،ناامنی و ترور و شورش هایی انجام شده و همین موضوع کشور را با عقب کشاند که تاثیر آن را می توان در استان هایی نظیر خوزستان یافت که پس از گذشته سال ها از جنگ تحمیلی همچنن با مشکلاتی ناشی از دوران جنگ همراه است.
رضایی با بیان اینکه نا امنی و جنگ تحمیلی زندگی مردم و پیشرفت کشور را مختل می کند، ادامه داد:ناامنی اوایل انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی بهترین درس برای همگان است که به امنیت اهمیت دهیم.
وی ادامه داد:سند محکم در وجود امنیت پایدار در کشور نیز، موفقیت های فراوان مردم در سال های پس از انقلاب است، چرا که امنیتی که در کشور ما برقرار است در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:بارها و بارها برخی از کشورها قصد حمله و نفوذ به کشورما را داشتند اما امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی سد محکمی در برابر دشمنان بود.
وی بیان کرد:در شرایط کنونی در عراق ،سوریه، یمن و بحرین ناامنی شدیدی وجود دارد و مردم این کشورها آواره و سرگردان بوده و اجازه هیچ اقدامی را ندارند در حالی که در بین تمامی کشورها، ایران باتکیه برامنیت و اقتدار خود همواره سربلند است.
وی بیان کرد:تامین امنیت نیازمند دارا بودن قدرت است و لازم است در تحقق این هدف، سلاح های نظامی مورد نیاز را در داخل تولید کرده و وابستگی به دیگران نداشته باشیم چرا که پس از ۳۰۰ سال دست بر زانوی خود گذاشته و می توانیم در این عرصه به خودکفایی برسیم.

*** در جنگ تحمیلی حتی به ایران سیم خاردار نیز ندادند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در این مراسم گفت:در دوران حکومت قاجار و پهلوی، امریکا و انگلستان با ندادن فشنگ شاهان ایران را اداره می کردند، ولی امروز اگر هواپیما و موشک نیز در اختیار ما قرار ندهند، تاثیری در اداره ایران ایجاد نمی کند.
رضایی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدا و ایثارگران سال های دفاع مقدس، افزود:در دوران دفاع مقدس در خوزستان، دشمن در چند قدمی اهواز بود و کشورهای خارجی نیز حتی سیم خاردار به ایران نمی دادند و در حالی که دنیا دست ما را بسته بود، جوانان برومند انقلابی سلاح را از دشمن گرفته و از این سلاح علیه دشمن متجاوز استفاده کردند.
وی با تاکید بر اینکه اقتدار نظام اسلامی باید تداوم یابد، گفت:برخی کشورها نگران قدرت نظامی ایران هستند، ولی از حمله به ایران هراس دارند به همین دلیل باید اقتدار خود را حفظ و تقویت کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام تصریح کرد:ارتش ،سپاه ، بسیج و نیرو انتظامی در کانون قدرت ملی قرار دارند و هر یک وظیفه خود را به خوبی می دانند و همواره در آمادگی کامل به سربرده و گوش به فرمان فرمانده کل قوا هستند.

*** وحدت ملی بزرگترین سرمایه
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش، وحدت را مهم ترین سرمایه و قدرت ایران برشمرد و گفت: قدرت سازی و استفاده از قدرت مهم است که باید از آن پیش از وقوع جنگ برای جلوگیری از جنگ استفاده شود و زمانی که برخی ها ناامنی ایجاد کردند به خوبی آن را مدیریت کرد.
*** عربستان بیش از گذشته در خصوص اقداماتش فکر کند
وی افزود: کشورهای منطقه در زمان حاضر به بدترین شکل از قدرت نظامی خود استفاده می کنند و با الفبای استفاده از قدرت نظامی آشنایی نداشته و ابتدایی ترین اصول استفاده از نیروی نظامی را درک نمی کنند.
رضایی گفت: چهار سال است که رژیم آل سعود برای عصبانی کردن ایران توطئه افکنی کرده و جهانیان نیز شاهدند که آنها با اهانت، فشار و شهادت حجاج ایرانی تلاش دارند که نظام جمهوری اسلامی را وارد درگیری کنند اما سیاست نظام جمهوری اسلامی، بر پایه صبر و تحمل بوده و پشت این صبر نیز حکمت بزرگ سیاسی- دفاعی نهفته است.
وی افزود: اگر کشور ما این رفتارها را تحمل می کند و از خود بردباری نشان می دهد پشت آن حکمت سیاسی دفاعی مهمی نهفته است .
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اگرچه عربستان هیچ گاه شهامت درگیر شدن با نظام جمهوری اسلامی را ندارد، لازم نیست تمامی ایران را با تجاوز ال سعود درگیرکنیم بلکه برادران عرب خوزستان همانگونه که در مواجهه با رژیم صدام اولین مردمانی بودند که شربت شهادت را چشیدند در این عرصه نیز به تنهایی از پس آل سعود بر می آیند.
وی افزود:غیور مردان عرب، بختیاری، دزفولی و بهبهانی و سایر اقوام استان خوزستان در انقلاب و دوران دفاع مقدس دین خود را به اسلام ادا کردند و پیشنهاد ما به آل سعود این است که تا اندازه ای بیشتر فکرخود را به کار بیندازد که پشت این صبر ملت ایران چه حکمتی نهفته است.
به مناسبت ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، رژه حماسی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح مرکز استان روز چهارشنبه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله سیدعلی شفیعی عضو خبرگان رهبری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استان در بلوار قدس اهواز برگزار شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.