انتقاد شدید رئیس و اعضای شورای شهر از شهرداری اهواز؛ خروجی سفرهای خارجی تا کنون چه بوده؟!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: صد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز برگزار و بودجه سازمان پایانه ها و همچنین بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در سال ۹۵ به تصویب رسید.

به گزارش (ایسنا)، هوشنگ شیرمردی، رییس شورای شهر اهواز، در ابتدای این جلسه که عصر دوشنبه (۲۹ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: اهواز به عنوان مرکز استان استراتژیک خوزستان و با وجود منابع بسیار، با عقب ماندگی های زیادی مواجه است و این امر زمانی چهره زشت خود را نمایان می کند که اهواز را با دیگر کلانشهرها مقایسه کوچکی کنیم.

وی افزود: اوج این تفاوت ها را می توان در توسعه شهری، فعالیت های عمرانی، وضعیت ترافیک و حمل و نقل عمومی، فضاهای فرهنگی و تفریحی، مشارکت های عمومی و… مشاهده کرد. با توجه به مدت زمان باقیمانده از عمر شورای چهارم، کلانشهر اهواز امروز نیازمند تدوین یک برنامه استراتژیک یک ساله است.

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه تفکر توسعه محور و اراده جمعی برای حل مشکلات اهواز ضروری است، عنوان کرد: اعلام می کنیم که با هیج مدیری عهد اخوت نبسته ایم. قطار تلاش و کوشش در حال حرکت است و حرکتی توسعه محور است که باری از دوش شهروندان بردارد. به همین دلیل هر شهردار یا مدیر سازمانی که نمی تواند برای توسعه شهر تلاش کند، از این قطار باید پیاده شود.

شیرمردی با اشاره به اینکه اهواز تشنه توسعه و خدمت است، گفت: اعضای شورای شهر، خودی و غیرخودی را کنار بگذارند و چراغ توسعه را روشن کنند. باید در یک سال باقیمانده از عمر شورای شهر، توسعه همه جانبه را به شهروندان هدیه کنیم.

وی ادامه داد: از شهردار اهواز خواستاریم که به صورت ماهیانه برای ارایه گزارش عملکرد در صحن شورا حضور پیدا کند. همچنین تمامی معاونان و مدیران مناطق و سازمان ها نیز باید در جلسات شورای شهر برای پاسخگویی و شفاف سازی شائبه ها حضور پیدا کند.

رییس شورای شهر اهواز با خطاب قرار دادن شهردار اهواز، گفت: و اما جناب آقای شهردار؛ گفته می شود که بعضی از مدیران شهرداری نه کارشناس هستند و نه پاسخگو، و از همه مهمتر دست پاک نیستند و شورا و شهرداری را زیر سوال می برند؛ هر مدیری که پاسخ هر عضو از ۲۱ عضو شورای شهر را ندهد و یا در مدت ۲۴ ساعت، موارد را به صورت شفاف بیان نکند، باید به همراه شخص شهردار در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.

شیرمردی افزود: در خصوص عدم کارشناس بودن و دست پاک نبودن مدیران شهرداری، موارد را به صورت مشورت به سمع و نظر شهردار خواهیم رساند و با قاطعیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آقای شهردار! خروجی ماموریت های خارج از کشور تاکنون چه بوده است؟ از این پس لازم است که این ماموریت ها به صورت کارشناسی، کاربردی و به نفع شهر و شهرداری باشد نه آنکه شائبه سیاحت داشته باشد.

رییس شواری شهر اهواز اظهار کرد: لازم است شهردار اهواز، برای رفع نگرانی و دغدغه بعضی از اعضای شورای شهر و همچنین روشن کردن افکار عمومی، با همکاری دیگر دستگاه های نظارتی پیگیر انجام تحقیق و تفحص از سازمان های زیباسازی، خدمات موتوری، پسماند و همچنین شهرداری های مناطق دو و سه باشد. همچنین فعالیت معاونت ها فنی و عمرانی، فرهنگی، تعاونی مسکن شهرداری و دانشگاه شهرداری اهواز باید دنبال و گزارش جامعی از آنها ارایه شود.

شیرمردی با انتقاد از ورودی شهر اهواز و المان های شهری عنوان کرد: عدم کار کارشناسی در اجرا و ساخت المان ها در شهر بیداد می کند. چرا باید در اهواز با این سابقه دیرینه و دیرپا شاهد المان هایی مانند “هشت پا” باشیم؟ هشت پا و هشت پاها با کدام هویت شهر اهواز همخوانی دارد؟

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دستور کار خواهیم داشت و به دنبال آن خواهیم بود، دیدار با رهبر انقلاب و همچنین دیدار با رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، وزرای نفت و صنایع و همچنین رییس امور مالیاتی کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ آذر زمانپور، عضو شورای شهر اهواز، نیز در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: بارها تذکر داده شده که لازم است در حوزه مدیریت املاک شهرداری تغییراتی ایجاد شود و شهروندان نگران هستند اما تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است و این در حالی است که اخبار خوبی از حوزه املاک نمی رسد.

وی افزود: اگر وعده ای داده می شود، باید عملیاتی شود؛ در سال ۹۳ شهرداری اهواز تعهد کرده بود که خانه ریاضی در اهواز تاسیس شود اما این موضوع هنوز به سرانجام نرسیده است و در این خصوص خواستار پاسخگویی شهردار منطقه ۳ و رییس سازمان بهسازی هستم. رییس سازمان بهسازی شهرداری، حتی تلفن ها را پاسخ نمی دهد.

زمانپور با اشاره به نامگذاری معابر و خیابان ها در اهواز تصریح کرد: بسیاری از نامگذاری های معابر که در شورای نامگذاری مصوب می شود، به تابلو تبدیل نمی شود که خواستار توجه به این موضوع هستیم. یکی از مواردی که عملیاتی نشده است، تصویب نام علیمردان خان، در شورای نامگذاری بود که عملیاتی نشده است و لازم است هر چه سریعتر این نامگذاری به تابلو در آن معبر تبدیل شود.

به گزارش ایسنا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری، دیگر عضو شورای شهر اهواز، نیز در نطق پیش از دستور خود در این جلسه عنوان کرد: امروز مسیر منطقه بروال بسته شده بود؛ این کار انسانی نیست. سوالی مطرح می شود که در خصوص مشکل منطقه علی آباد بروال، حق با شرکت نفت است یا منطقه علی آباد بروال؟ اهالی در این زمین ها از ۶۰ سال گذشته ساکن بودند و در آن کشاورزی نیز انجام می دادند. چرا اکنون که جمعیت این منطقه به ۶ هزار نفر رسیده است، شرکت نفت می خواهد اقدام کند و مسیر را مسدود می کند؟ باید در این خصوص چاره ای اندیشه شود.

وی ادامه داد: یکی از دیگر مواردی که لازم است به آن توجه شود، نحوه خرید تجهیزات و ماشین آلات در سازمان موتوری شهرداری است؛ بیشتر ماشین آلات این سازمان با هزینه های دو و یا سه برابر خریداری می شوند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر، عنوان کرد: در یک سال باقیمانده نباید در تقابل به یکدیگر قرار بگیریم؛ مسایل گذشته را باید پشت سر بگذاریم و ماه های آخر شورای شهر باید ماه های دوستی و محبت باشد.

به گزارش ایسنا؛ زیبا صالح پور، دیگر عضو شورای شهر، نیز با اشاره به سخنان شیرمردی در خصوص ماموریت های خارج از کشور عنوان کرد: بنده به همراه گروهی از اعضای شورای شهر سفری به خارج از کشور داشته ایم. خانم الباجی، خانم زمانپور، آقای سواری پور و آقای سبزعلی در این سفر که به کشور چین بود، شرکت داشتند اما هزینه های این سفر از جیب خود ما بود و یک سفر شخصی بوده است و البته آموزش هایی را نیز در این سفر فرا گرفته ایم.

وی با انتقاد از اظهار نظر اعضای شورای شهر در زمان های مشخص نشده در صحن شورا، گفت: اگر این روال غلط ادامه داشته باشد، استعفا خواهم داد. باید امور طبق قانون انجام شود.

شیرمردی، رییس شورای شهر اهواز، در پاسخ به این صحبت های صالح پور گفت: نباید در موضع مجادله با یکدیگر باشیم. منظور من از سفرهای خارجی، سفرهای مدیران شهرداری بوده است.

به گزارش ایسنا؛ ابراهیم نوشادی، معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز، نیز در این جلسه عنوان کرد: در خصوص احداث خانه ریاضی، کم کاری از سوی دانشگاه شهید چمران بود که قرار بود مشخصات کاملی در خصوص راه اندازی این مرکز ارایه دهند اما مشخصات محدودی ارایه دادند. ما اکنون مشاور این طرح را با دانشگاه شهید چمران اهواز مرتبط کرده ایم و همچنین کارهای احداث آن دنبال می شود.

وی با اشاره به تذکر سواری در خصوص نحوه خرید تجهیزات و ماشین آلات سازمان موتوری ادامه داد: قیمت گذاری ماشین آلات خریداری شده در معاونت خدمات شهری، آنالیز و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه، حسین حیدری، دیگر عضو شورای شهر اهواز، در خصوص لایحه بودجه سال ۹۵ سازمان پایانه ها عنوان کرد: لایحه بودجه در حدود ۹۱ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: همچنین لایحه بودجه پیشنهادی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری برای سال ۹۵ در حدود ۸۳ میلیارد ریال است.

در این جلسه جانعلی خورشیدی، عضو شورای شهر اهواز، با اشاره به وجود پارکبان ها در اهواز اظهار کرد: در سراسر اهواز پارکبان ها فعالیت می کنند. باید مشخص شود که این کار قانونی است یا غیرقانونی. شهرداری و شورای شهر در این خصوص مجوزی صادر نکرده اند. اگر سازمانی قصد انجام این کار را دارد باید به شهرداری پیشنهاد و شهرداری در قالب لایحه به شورای شهر ارائه دهد و پس از تصویب این لایحه در شورای شهر، در فرمانداری نیز مورد تایید قرار گیرد.

وی ادامه داد: اکنون مردم از این طرح راضی نیستند؛ اگر این طرح با دستور دادستان بوده است، این سوال مطرح می شود که آیا دستور دادستان قانونی بوده است؟

در ادامه این جلسه، مجدمی رییس سازمان پایانه های شهرداری اهواز، با بیان اینکه شهرداری و سازمان پایانه ها هیچ مجوزی برای پارکبان ها در اهواز صادر نکرده اند، عنوان کرد: در حال حاضر، پارکبان ها با مجوز دادستان و ناحیه انتظامی فعالیت می کنند. از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری رییس کل دادگستری خوزستان مجوز موقتی در این خصوص صادر کرده است اما پس از آن، معاونان دادگستری و دادستان این مجوزها را صادر کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ لایحه بررسی بودجه سال ۹۵ سازمان پارک ها و فضای سبز در دستور کار جلسه امروز بود اما به دلیل عدم حضور مدیرعامل این سازمان و به دستور رییس شورای شهر، مورد بررسی قرار نگرفت.

رییس شورای شهر اهواز همچنین خواستار توضیح علت عدم حضور مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شد.

در این جلسه تنها مدیر مالی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز حضور داشت. همچنین بودجه سال ۹۵ سازمان پایانه ها و همچنین بودجه سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهردای اهواز به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

علاسوند، رییس دوره قبل شورای شهر و ناجی سواری نایب رئیس شورای شهر از غایبان این جلسه شورا بودند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.