معاون استاندار: مجوز مکتوبی برای ساخت کافه جزیره های ساخته شده در حریم کارون وجود ندارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگو با هورنیوز درخصوص لایروبی کارون گفت: حدود ۷۵ میلیارد تومان برای لایروبی کارون در مقطع اهواز مورد نیاز است.

وی با انتقاد از عدم همکاری مطلوب سازمان آب و برق در لایروبی کارون، افزود: درحال حاضر سازمان آب و برق تنها ۳٫۵ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده و طلب پیمانکار را نیز پرداخت نکرده است.

سیاحی با اشاره به کمبود شدید اعتبار در این پروژه یادآور شد: برای ایجاد منظر زیبا در کارون باید اولویت را روی نی زدایی و لایروبی کارون قرار دهیم اما متأسفانه اعتبار مشخصی برای انجام این کار وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی براینکه چه مقدار زمان برای لایروبی کارون در مقطع اهواز نیاز است، گفت: به علت کمبود اعتبار در آینده نزدیک نمی توان شاهد اتمام این پروژه بود.درحال حاضر دستگاه های لایروبی مشغول به کار هستند اما نسبت به حجم رودخانه اقدامات مؤثری صورت نمی گیرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان درخصوص نقض حریم رودخانه کارون و ساخت و ساز در آن خاطر نشان کرد: حریم رودخانه در بحث سیلاب بسیار مهم است اما می شود با رعایت الزامات از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: مجوز مکتوبی برای ساخت کافه جزیره ها وجود ندارد اما با رعایت الزامات این کار انجام شد. معتقدم بهترین مکانی که می تواند جاذبه زیادی داشته باشد در حریم رودخانه است از همین رو باید تأسیسات را به نحوی ساماندهی کنیم که در زمان عبور سیلاب مشکلی ایجاد نشود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.