فاجعه در اهواز: قطعه قطعه کردن لوله‌های آب یک مدرسه اهواز توسط سازمان آب به دلیل بدهی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: به گزارش نامه نیوز، مدرسه دولتی آزادی ۲ ناحیه چهار اهواز پس از دریافت قبض‌های نجومی از سازمان آب در پی یافتن علت موضوع بر می‌آید. این مدرسه که کنتور آب هم ندارد، بارها از سازمان آب درخواست نصب کنتور می‌کند اما هربار با بهانه‌ای مواجه می‌شود و در نهایت به دلیل انباشت بدهی‌ها، به مدت یک ماه با قطعی آب سر و کله می‌زند تا این‌که دوشنبه هفته جاری مأموران سازمان آب وارد این مدرسه شده و با قیچی اقدام به قطعه قطعه کردن لوله های سبز و انشعابات داخلی این مدرسه می‌کنند!

سیروس خدادادی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان، با بیان این‌که ساختمان این مدرسه پیش از این متعلق به بنیادی بوده که آن‌ را به آموزش‌وپرورش واگذار کرده است، در خصوص این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت: وارد شدن به محوطه مدرسه و قطع کردن انشعابات داخلی کاملاً غیرقانونی و غیراخلاقی است.
وی افزود: این مشکل ناشی از یک اختلاف میان اداره آموزش‌وپرورش ناحیه چهار اهواز و اداره آب است که آموزش‌وپرورش ناحیه چهار نیز به دلیل بروز این اتفاق شکایت کرده است و اکنون منتظریم تا از سوی مراجع قضایی و حقوقی پیگیری شود. اداره آب می‌تواند از بیرون مدرسه، انشعاب آب را قطع کند اما ورود به مدرسه و وارد کردن خسارت علاوه بر غیراخلاقی بودن جرم محسوب نیز می‌شود و باید پیگیری شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که اولین‌بار است که یک مدرسه به دلیل بدهی آب با قطعی و چنین برخوردی مواجه شده است، عنوان کرد: برای رفع این مشکل و آمادگی مدرسه برای بازگشایی در مهرماه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
همچنین بیت‌حردان مدیر مدرسه که از چهار سال گذشته مدیریت این مدرسه را بر عهده دارد، در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: این مدرسه قدیمی است و پس از آن‌که اداره نوسازی اقدام به ساخت نمازخانه برای آن کرد، درب سابق آن بسته شد و کنتور پیشین آب پشت ساختمان افتاد؛ اکنون مدرسه کنتور آب ندارد و با این‌که بارها و به دفعات به سازمان آب در کمپلوی اهواز مراجعه و درخواست رسیدگی کردیم، هربار به بهانه‌ای هیچ اقدامی انجام نشد.
وی با بیان این‌که قبض‌های آب صادره برای این مدرسه نجومی است، افزود: با هر بار مراجعه به سازمان آب با این پاسخ مواجه می‌شدیم که پس از چند بار پرداخت قبوض، کنتور نصب خواهد شد. ما هم با وجود مبالغ بسیار زیاد چند بار این قبوض را پرداخت کردیم اما نه‌ تنها هیچ حرکتی از سوی سازمان آب مشاهده نشد بلکه این مبالغ به‌صورت تصاعدی نیز افزایش می‌یافت تا این‌که به مبلغ ۱۲ میلیون تومان رسید!
مدیر این مدرسه ادامه داد: باعث شگفتی است که چگونه این مبلغ برای یک مدرسه که ۶ ماه از سال هم تعطیل است حساب شده است؟ پس از مراجعه مجدد به سازمان آب و اصرار برای نصب کنتور، مأمور اداره برای نصب کنتور به مدرسه آمد اما با مشاهده مبلغ قبض از نصب کنتور امتناع ورزید و اظهار کرد که ابتدا باید قبض پرداخت شود.
بیت‌حردان تصریح کرد: وقتی این قبض را پرداخت نکردیم، با بیل مکانیکی اقدام به قطع کردن آب مدرسه کردند اما این مدرسه ۲ انشعاب داشت. ما تا چند روز از دومین انشعاب استفاده می‌کردیم و هنگامی که سازمان آب متوجه شد مدرسه ۲ انشعابه است، انشعاب دوم را نیز قطع کرد.
 وی با بیان این‌که این مدرسه به تازگی با لوله های سبز لوله‌کشی شده بود، عنوان کرد: اداره آب به این کار نیز اکتفا نکرد و مأموران این اداره روز دوشنبه همین هفته، بدون داشتن مجوز به مدرسه هجوم آورده و تمام لوله‌های سبز را با قیچی بریدند و قطعه قطعه کردند و علاوه بر قطع آب، تمام انشعابات داخلی مدرسه را نیز از بین بردند و باعث وارد آمدن خسارت به مدرسه شدند.
یکی از کارکنان مدرسه نیز ضمن تأیید این ماجرا به خبرنگار ایسنا گفت: اعتراض و شکایت اصلی ما ورود این افراد بدون داشتن مجوز به داخل مدرسه و قطع انشعابات داخلی است. اگر سازمان آب بخواهد آب ساختمانی را قطع کند از بیرون این کار را انجام می‌دهد و اجازه ورود به ساختمان را ندارد و ضرورتی نیز برای این‌کار وجود ندارد.
وی ادامه داد: این‌که سازمان آب بخواهد وارد مدرسه شود و نزدیک به ۱۵۰ متر لوله کشی ساختمان را از بین ببرد جای شگفتی بسیاری دارد. هنگام انجام این عملیات یکی از کارکنان درصدد فیلم‌برداری از مأموران با تلفن همراه خود برآمد و مأمور انتظامی همراه مأموران سازمان آب به محض مشاهده این امر، با یک برخورد بد تلفن همراه وی را مصادره کرد که پس از خواهش و تمنای او و کسب اطمینان مأموران از عدم انتشار فیلم، آن را باز گرداندند.
این کارمند مدرسه افزود: اگر کار این مأموران قانونی بوده، چرا نسبت به فیلم‌برداری از عملیات تا این حد واکنش نشان دادند؟ روزی که این افراد وارد مدرسه شدند ما متوجه ورود آن‌ها نشدیم بلکه یکی از مربیان با مشاهده آنان به ما اطلاع داد که عده‌ای وارد مدرسه شده‌اند و در حال بریدن لوله‌ها هستند!
منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.