نماینده اهواز: حادثه پتروشیمی بوعلی توسط کمیته حقیقت یاب ریشه‌یابی شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده اهواز در نامه‌ای به وزیر نفت با اشاره به حادثه اخیر پتروشیمی بوعلی ماهشهر خواستار ریشه یابی و تعیین میزان خسارت‌های این واقعه با تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب شد.

متن نامه علی ساری خطاب به بیژن زنگنه به شرح ذیل است:

وزیر محترم نفت

با سلام و تحیت

بدون تردید حادثه تلخ آتش سوزی در مخزن و تاور واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر موجبات نگرانی ما و عموم شهروندان را فراهم و آسیب‌ها و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را بر صنعت پتروشیمی تحمیل کرد که بحمدالله در سایه تلاش کارشناسان و کارکنان خدوم این بخش و نیروهای امدادی نهایتا این موضوع ختم به خیر شد و بدون تلفات جانی پایان یافت.

منطق ایجاب می‌کند با کنترل و پایان هر حادثه پیش از هرگونه تمجید و برجسته‌سازی افراد و غلبه حاشیه بر متن رخدادها، مرحله بازبینی، ریشه‌یابی و برآورد میزان آسیب‌ها و خسارات آغاز تا ابعاد حادثه برای افکار عمومی و بخش کارشناسی با هدف اصلاح سیستم و ساختار مشخص شود.

اینجانب بعنوان عضوی از خانواده بزرگ کارکنان و کارشناسان صنعت پتروشیمی کشور و نماینده مردم، پاسخگویی و شفاف‌سازی جنابعالی و متولیان این بخش در خصوص بحران ایجاد شده را یک ضرورت جدی می‌دانیم.

با توجه به این‌که در خصوص نحوه آغاز و تداوم آتش‌سوزی و نحوه مدیریت بحران و فرماندهی اطفا حریق و همچنین میزان خسارات ابهامات فراوانی وجود دارد، در راستای شفاف‌سازی، ریشه‌یابی و تعیین میزان خسارت‌ها تشکیل «کمیته حقیقت یاب» یک ضرورت جدی و و در زمره مطالبات مردم بویژه شهروندان استان خوزستان است.

در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور جنابعالی در خوزستان و نظارت بر عملیات اطفای حریق در ساعات پایانی و تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب امید است در اولین فرصت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در برابر نمایندگان ملت نسبت به شفاف‌سازی مراتب فوق عنایت فرمایید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.