شهرداری اهواز: مردم ملاشیه عوارض پرداخت نمی‌کنند؛ بنابراین مستحق رسیدگی نیستند!

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مردم «مَلّاشیه» در جنوبی‌‌ترین نقطه قسمت غربی اهواز گویی از مسئولان محلی قطع امید کرده و دست به دامان مسئولان کشوری شده‌اند.

اکسین پرس نوشت: چندی پیش «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران به درخواست اعضای بسیج شورایاری ملاشیه از این منطقه بازدید کرد.
 وی در این بازدید با تعدادی از مردم منطقه ملاشیه از نزدیک گفت‌وگو کرد و در جریان کمبودهای خدمات شهری قرار گرفت و برای بهسازی این منطقه به مردم وعده همکاری داد.
پس از آن «محمدعلی جعفری»، فرمانده کل سپاه، نیز در راستای تفقد از ساکنان مناطق محروم، از ملاشیه بازدید کرد و در جریان مشکلات و مطالبات مردم این منطقه قرار گرفت.
 این منطقه که به صورت هسته روستایی در امتداد جاده اهواز- خرمشهر به وجود آمده، ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد اما بیمارستان، پوشش درمانی، اورژانس، ایستگاه آتش‌نشانی، کیوسک روزنامه، فرهنگسرا، کتابخانه و پارک محله‌ای ندارد.
شهرداری اهواز می‌گوید مردم ملاشیه عوارض پرداخت نمی‌کنند؛
بنابراین مستحق رسیدگی نیستند؛ اما ساکنان می‌گویند اگر امکانات برایشان فراهم شود، عوارض و مالیات پرداخت خواهند کرد.
مردم این منطقه مشکل بیکاری جوانانشان را هم دارند.
مسأله بیکاری در حالی در ملاشیه چشمگیر است که این منطقه در محاصره شرکت‌های کوچک و بزرگ قرار گرفته است.
 ۱۸ شرکت در ملاشیه و اطراف آن مستقر هستند، اما آمار بیکاری اینجا بیشتر از دیگر نقاط اهواز است.  آب این منطقه، که قدمت آن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد، از آب‌های سطحی کارون تأمین می‌شود و در ساعاتی از روز به دلیل افت شدید، حتی قطره‌ای آب در لوله‌ها پیدا نمی‌شود.
متأسفانه آب آشامیدنی ساکنان ملاشیه بسیار شور و بی‌کیفیت است. ساکنان بارها به سازمان آب اهواز مراجعه کرده‌اند اما متأسفانه تلاششان بی‌نتیجه بوده است.
 اینجا از ساعت ۱۲ شب به بعد آب را با پمپ می‌کشند و ذخیره می‌کنند.
 به دلیل قطع و وصل زیاد آب خانگی به طور میانگین سالانه یک نفر به دلیل مکش آب از راه سنتی با برق کشته می‌شود.
 شورا و شهرداری تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت مناطق حاشیه‌ای اهواز انجام داده‌اند اما اقدمات آن قدر سطحی و غیرضروری بوده که مشکلی از مشکلات را رفع نکرده است.
 یکی از این اقدمات غیرضروری، نصب المان‌های شهری در منطقه بوده است.
ساکنان ملاشیه و دیگر مناطق حاشیه‌نشین اهواز نسبت به مناطق برخوردار حس تبعیض دارند و در این زمینه، شهرداری را نهاد مقصر می‌دانند.
 حل معضلات موجود در ملاشیه در دیگر مناطق حاشیه‌ای باید در اولویت نهادهای اجرایی استان باشد تا با انجام اقدامات زیربنایی، شاهد کاهش محرومیت ساکنان این مناطق غیر برخوردار باشیم.
منبع: اکسین پرس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.