بازی در تختی حق استقلال اهواز بود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رییس هیات فوتبال خوزستان درخصوص اتفاقات دیدار شب گذشته استقلال اهواز و پرسپولیس، گفت: چرا استقلال اهواز نباید از شرایطش جهت بازی در ورزشگاه خانگی خود استفاده کند؟

عبدالکاظم طالقانی در خصوص حواشی روز گذشته دیدار تیم‌های استقلال اهواز و پرسپولیس در ورزشگاه تختی، اظهار کرد: اگر سوال این است که چرا این بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد، باید بگویم که میزبان تعیین‌کننده زمین است و با توجه به این که سازمان لیگ زمین تختی را برای دیدارهای استقلال اهواز پذیرفته است، این ورزشگاه محل میزبانی این تیم بوده است و ما نمی‌توانیم به استقلال اهواز دیکته کنیم که شما نمی‌توانید در این زمین بازی کنید.

وی گفت: بحث بعدی این است که برای بازی‌های سخت، مکاتباتی توسط سازمان لیگ و شورای تامین اهواز می‌شود و این شورا نیز بازی در زمین تختی را پذیرفته است و یک شب قبل از مسابقه نیز تصمیم جمعی بر این بود که بازی در زمین تختی برگزار شود و باید به این نکته هم توجه شود که در گذشته نیز بازی‌ها در تختی انجام می‌شد و هیچ مشکلی هم ایجاد نمی‌شد.

رییس هیات فوتبال خوزستان بیان کرد: به هر حال باشگاه‌ها هم که انتظار دارند تماشاگران‌شان به استادیوم بیایند و آن‌ها را تشویق کنند، باید فرهنگ‌سازی کنند. وقتی بازی در خوزستان برگزار می‌شود و از کل استان‌های همجوار و شهرستان‌ها نیز برای دیدن مسابقات تماشاگر می‌آید، باید بتوانیم توسط کانون هواداران روی این بخش کار و سرمایه‌گذاری کنیم تا این تماشاگران رفتار ناهنجار انجام ندهند.

وی افزود: با توجه به فراخور جمعیت باید تمهیداتی در نظر بگیریم تا بتوانیم امنیت را برقرار کنیم که در این زمینه نیز باید نیروهای لازم را داشته باشیم و سازماندهی خودمان را انجام دهیم که این در راستای کار هیات فوتبال خوزستان نیست. ما از تیم خودمان به عنوان این‌که میزبان است و حق مسلم آن است که از حق میزبانی‌اش استفاده کند، دفاع کردیم و من اگر این حمایت را انجام نمی‌دادم، زیر سوال بودم که با توجه به این‌که رییس هیات فوتبال استان هستی، چرا از تیم استان خودت حمایت نکردی و این دلیل منطقی من است.

طالقانی بیان‌ کرد: این‌که بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود یا نشود باید دستگاه‌های مربوط مانند شورای تامین تصمیم بگیرند و تصمیم جمعی که جهت برگزاری بازی در تختی گرفته شد، قابل احترام است و این طور نیست که ما در این زمینه تصمیم گرفته باشیم. در زمینه برقراری امنیت نیز چیزی متوجه ما نیست و ما درخواست‌کننده هستیم و اگر دستگاه‌های مربوط نمی‌توانند امنیت برقرار کنند و برای انجام مسابقات در تختی مشکل دارند، تصمیم با آن‌ها است و من اجراکننده هستم و مگر آن وقت ما می‌توانیم بگوییم نه؟

وی خاطرنشان‌کرد: قبلا نیز بازی‌های متعددی در ورزشگاه تختی برگزار می‌شد و مشکلی هم نبود ولی اکنون دائما هجمه می‌آورند که چرا بازی این‌جا بوده است و سوال این است که چرا میزبان نباید از شرایطش استفاده کند؟

رییس هیات فوتبال خوزستان در پاسخ به این سوال که این همه سنگ چگونه وارد ورزشگاه شده است؟ گفت: آن عده تماشاگر که سنگ‌پرانی کردند، سنگ‌های ساختمان ورزشگاه را کندند و پرتاب کردند وگرنه سنگی با خود وارد ورزشگاه نکردند. دو روز قبل از مسابقه نیز شهرداری اهواز کاملا استادیوم را پاکسازی کرده بود. آن تماشاگرانی هم که مورد هجوم قرار گرفتند، به این دلیل بود که عده‌ای صندلی‌های ورزشگاه را در آوردند و به سمت آن‌ها پرتاب کردند و نفراتی را هم داشتیم که سنگ به سمت آن‌ها پرتاب شد. در خصوص خسارت به ورزشگاه تختی هم هنوز برآورد هزینه نکرده‌ایم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.