حجت الاسلام مرعشی: اسراف و تبذیر در دستگاه های دولتی بسیار است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: حجت الاسلام سید محمدرضی مرعشی فر با اشاره به لزوم صرفه جویی در منابع و هزینه ها به عنوا یکی از مصادیق امر به معروف و اقتصاد مقاومتی، افزود: اسراف و تبذیر در دستگاه های دولتی انکارناپذیر و بسیار زیاد است.

به گزارش هورنیوز ؛ پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس نهم و توقف دوساله این قانون در  ایستگاه دولت دهم وکش و قوس های فراوان در دولت دهم برای آن، سرانجام قانون امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به فرمان رهبر انقلاب ابلاغ شد.

این در حالی بود که تا پیش از این خلاء وجود  قانونی در جامع برای اجرای این فریضه مهم و الهی مانعی برای آن شده بود، به طوری که در موارد متعددی آمران به معروف و نهی از منکر هنگام اجرای این فریضه الهی مورد ضرب و شتم کسانی قرار گرفته بودند که دست اندازی به ناموس مردم را وجهه همت خود قرار داده بودند و برای خود  قدرتی پوشالی درست کرده بودند. قدرتی که امنیت را از مردم بعضاً سلب کرده بود.

اما مهمترین نکته در زمینه این قانون این است که مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تنها در رعایت حجاب و عفاف و پرهیز از اختلاط غیر ضروری زن و مرد خلاصه نمی شود و دامنه این فریضه الهی گسترده تر از این مصادیق است. هرچند رعایت حجاب اسلامی و پرهیز از اختلاط زن مرد ویترین این قانون محسوب می شود.

در همایش دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان به میزبانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اهواز، سید محمد رضی مرعشی فر، نماینده آیت الله موسوی جزایری در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر هر کس به اندازه وسع خود کار کرده است و رویکرد جدید شعار سالی که انتخاب می شود باید سرمشق قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمدرضی مرعشی فر با اشاره به لزوم صرفه جویی در منابع و هزینه ها به عنوا یکی از مصادیق امر به معروف و اقتصاد مقاومتی، افزود: اسراف و تبذیر در دستگاه های دولتی انکارناپذیر و بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: مناقصات و قراردادهای زدوبندی فراوانی در ادارات اتفاق می افتد و این یک فساد است و همه اینها منکر و مهمترین خدمت به مردم رعایت حقوق افراد است.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان ادامه داد: زیرساخت ها آماده شده و کارت امر به معروف  هم صادر شده که از پشتوانه قضایی محکمی برخوردار است.

حجت الاسلام مرعشی فر عنوان کرد: شعبه ای در دیوان عدالت اداری کشور ویژه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده و اگر مدیری مانع امر به معروف و نهی از منکر شود به عنوان متخلف شناخته و مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد.

در ادامه این همایش رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اهواز هم با اشاره به لزوم توجه به صرفه جویی در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار کرد:  در سال ۹۴ در منطقه اهواز با انجام اقدامات کنترلی و نظارتی در بحث بنزین  ۹۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی کردیم که در غیر این صورت این رقم  سر از بازار سیاه سوخت در می آورد یا به صورت قاچاق راهی خارج از کشور می شد.

 

عبدالصاحب شمخانی افزود: ظرفیت کل مخازن نظامی ۶۵۰ میلیون لیتر است که رقم این صرفه جویی ۱٫۵ برابر ظرفیت مخزن نظامی است که درصورت سستی همین رقم سر از امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس در می آورد.

وی با اشاره به وجود مصادیق گسترده در امر به معروف و نهی از منکرف تصریح کرد: فروش فرآورده های نفتی در خیابان هم آلوده است و فرآورده های دیگری به آن اضافه می کنند که به موتور خودرو آسیب می رساند.

رییس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اهواز ادامه داد: مسائل شرعی در این قسمت وجود دارد، چون این افراد فرآورده را دزدیده است و به مردم با قیمتی گزاف و چند برابر قیمت حقیقی می فروشد.

به گزارش هورنیوز و تحقیقات میدانی خبرنگاران ما از مراجعه کنندگان به ادارات، نهادها، سازمانها و… شرکت فولاد خوزستان، اداره کل آموزش و پرورش و بانک کشاورزی در اجرای این فریضه پیشتاز بوده و رضایت قابل توجهی را از مردم به خود جلب کرده اند و انتظار می رود، اداراتی همچون مناطق نفت خیز، ملی حفاری، اداره کل راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، فولاد اکسین، گاز و… با وجود منابع مالی و نیروی انسانی فراوان در اجرای هرچه بهتر این فریضه تلاش کرده و برای ترویج این نیاز به کمک دستگاههای دیگر بشتابند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.