نیروی انتظامی: مورد امنیتی در انفجار شهرک برق اهواز دخیل نبوده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: در جریان آتش سوزی شهرک برق اهواز، هیچ مورد امنیتی دخیل نبوده است.

سرهنگ سید رحمان موسوی با تشریح موضوع آتش سوزی یاد شده افزود: ساعت ۲۲ و ۲۵ دقیقه شامگاه گذشته (۲۹ فروردین ماه) خبری مبنی بر آتش سوزی خودرو در بلوار کارگر روبروی شرکت برق واصل شد.

وی اظهار کرد: با حضور ماموران کلانتری در محل مذکور و بررسیهای انجام شده مشخص شد که یک دستگاه پراید در حال سوختگیری گاز «ال. پی. جی» به شیوه غیرمجاز بوده که منجر به بروز انفجار در مخزن خودرو می شود.

سرهنگ موسوی تصریح کرد: در جریان بروز این انفجار، خودرو پژو ۴۰۵ که در مجاورت پراید قرار داشت بر اثر انفجار به طور کامل سوخت.

وی یادآور شد: در این رابطه پنج نفر که همگی مرد هستند به شدت مجروح شدند که سریعا با کمک نیروهای اورژانس به بیمارستان طالقانی اهواز اعزام شدند و طبق گزارشات اولیه حال عمومی آنها چندان رضایت بخش نیست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: متاسفانه پس از بروز این حادثه اخبار خلافی مبنی بر وجود موارد امنیتی (بمب گذاری و غیره) در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد که به هیچ وجه صحت ندارد.

سرهنگ موسوی افزود: هیچ مورد امنیتی در جریان این آتش سوزی وجود نداشته و تنها به خاطر سهل انگاری افراد که اقدام به سوخت گیری غیرمجاز کرده بودند این مسئله رخ داده است. از مردم می خواهیم تا اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی را را چندان جدی نگیرند و اخبار معتبر را از طریق رسانه های معتبر دنبال و دریافت کنند.

وی اظهار کرد: به رغم ارائه تذکرات فراوان و آموزشهای مختلف از طریق رسانه ها، متاسفانه برخی افراد این موارد را جدی نمی گیرند و دست به اقدامات غیرمجاز و غبرفنی که عاقبت ناخوشایندی دارد می زنند.

سرهنگ موسوی، هشداری نیزبه منتشر کنندگان اخبار کذب در شبکه های اجتماعی داد و گفت: پلیس با آن دسته از افرادی که با انتشار اخبار نادرست و کذب سبب تشویش اذهان عمومی می شوند، به شدت و به طور قانونی برخورد می کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی