با شکست سایپا؛ فولاد به منطقه امن رسید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و سایپا تهران با یک گل به سود تیم میزبان خاتمه پیدا کرد
هفته بیست‌ودوم لیگ برتر – استادیوم غدیر اهواز
فولادخوزستان ۱ – سایپا تهران ۰
گل: اکبر ایمانی (۸۴)
داور: بیژن حیدری
کمک‌داوران: محمدرضا ابوالفضلی و علی میرزابیگی
اخطار: ماتیاس چاگو، امیرحسین فشنگچی (فولاد) – روزبه شاه علیدوست، علی زینالی، مهدی دغاغله، آندرانیک تیموریان و سجاد مشکل پور (سایپا)
تماشاگر: سه هزار نفر

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، عبدالله ناصری، محمد اهل شاخه، بهمن کامل، امید خالدی، اکبر ایمانی، ماتیاس چاگو، امیرحسین فشنگچی (۶۰- محمود مطلق زاده)، ساسان انصاری (۷۹- احمد عبدالله زاده)، مهرداد بایرامی (۸۹- مهرداد بایرامی) و دورگ کوئه ماها
سرمربی: دراگان اسکوچیچ (محروم از نشستن روی نیمکت)

سایپا تهران: حامدفلاح زاده، حامد شیری، سجاد مشکل پور، امین جوادی مقدم، روزبه شاه علیدوست، علی زینالی (۷۹- محمد سلطانی)، ابراهیم صادقی، آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی (۶۴- مهدی دغاغله)، غلامرضا رضایی (۸۷- مجتبی رمضانی)، و مهدی ترابی
سرمربی: مجید جلالی (محروم از نشستن روی نیمکت)

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و سایپا تهران با یک گل به سود تیم میزبان خاتمه پیدا کرد.

فولاد و سایپا در نیمه نخست بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و هرکدام از دو تیم در این نیمه صاحب دو موقعیت گلزنی شدند که به ثمر ننشست. فولاد خوزستان که با همان ترکیب سه بازی گذشته به میدان آمده بود، در این نیمه عمده حملاتش را از جناح راست و با نفوذهای عبدالله ناصری طراحی می‌کرد و یک بار هم روی ارسال این بازیکن تا یکقدمی گلزنی پیش رفت اما کوئه ماها قدر فرصت به دست آمده را ندانست.

سایپا تهران هم ضمن اینکه بازی احتیاط آمیز را در دستور کار داشت، هر گاه که صاحب توپ می‌شد، با همکاری مثلث سریع خط حمله اش به خط دفاعی فولاد فشار وارد می‌کرد و یک بار هم روی حرکت ترابی که چند بازیکن فولاد را دریبل کرده بود، صاحب یک فرصت عالی شد که به هدر رفت.

شوت مهرداد بایرامی در دقیقه ۹ که فضای بالای دروازه سایپا را شکافت و ضربه سر کوئه ماها از چند قدمی دروازه تیم میهمان که به اوت رفت، مهم‌ترین خطرات فولاد در این نیمه بودند. در سمت مقابل هم ابتدا سجاد مشکل پور در دقیقه ۳۱ نتوانست در دهانه دروازه فولاد ضربه خوبی به توپ بزند و در دقیقه ۳۹ علیرضا سلیمی فرصت تک به تک مهدی ترابی را دفع کرد تا نیمه اول بدون گل مساوی تمام شود.

در نیمه دوم هم به مانند نیمه اول، یک بازی متعادل و برابر از سوی هر دو تیم ارائه شد. بازیکنان فولاد و سایپا ضمن اینکه چشم به زدن گل برتری و کسب سه امتیاز داشتند، از حفظ دروازه تیم خودی غافل نبودند و همین احتیاط باعث می‌شد تا دروازه های دو تیم کمتر تهدید شوند. فولاد خوزستان در این نیمه دو بار روی ارسال ضربات کرنر خطرساز شد که بار اول ضربه سر بهمن کامل در دقیقه ۵۷ توسط حامد فلاح زاده مهار شد و بار دوم در دقیقه ۸۴ به یک ضربه پنالتی انجامید که این ضربه را اکبر ایمانی وارد سایپا کرد تا شادی به سکوهای غدیر هدیه شود. تیم سایپا در این نیمه هم چشم به حرکات سریع مهاجمانش خصوصاً مهدی ترابی داشت اما خط حمله سایپا که کمتر از سوی بازیکنان میانی این تیم تغذیه می‌شد، نتوانست کاری از پیش ببرد تا این دیدار در نهایت با همان تک گل اکبر ایمانی به سود فولاد خوزستان خاتمه پیدا کند و فولاد با این پیروزی و با توجه به شکست ملوان مقابل پدیده مشهد به رده دوازدهم جدول صعود کند.

شرح گل
۱-۰ (فولاد): در پی ارسال یک ضربه کرنر، آندرانیک تیموریان روی بهمن کامل خطا کرد تا داور به سود فولاد اعلام ضربه پنالتی کند. این ضربه توسط اکبر ایمانی هافبک میانی فولاد به تور دروازه سایپا دوخته شد.

در حاشیه
* باشگاه فولاد خوزستان هزینه خریداری بلیت مسابقه را تقبل کرده بود و تماشاگران بصورت رایگان وارد استادیوم غدیر می‌شدند.

* با اینکه دیدار فولاد و سایپا در یک روز تعطیل برگزار می‌شد و تماشای مسابقه نیز رایگان بود، استقبال زیادی از این بازی به عمل نیامد.

* دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد خوزستان و مجید جلالی سرمربی سایپا تهران بدلیل محرومیت حق نشستن روی نیمکت را نداشتند و بازی را از جایگاه تماشا می‌کردند.

* پیش از شروع مسابقه، یک دقیقه سکوت به دلیل درگذشت اکبر دارستانی مربی تیم فوتبال نفت تهران اعلام شد.

* قبل از شروع بازی، مهرداد طهماسبی، امیرحسین فشنگچی و بهمن کامل از تیم فولاد به سمت نیمکت سایپا رفتند.

* حامد شیری، غلامرضا رضایی، سجاد مشکل پور و مهدی ترابی از تیم سایپا به سمت نیمکت فولاد رفتند.

* هواداران فولاد خوزستان در دقیقه چهارم مسابقه اقدام به تشویق ایوب والی بازیکن محروم این تیم کردند.

* بازیکنان هر دو تیم در نیمه نخست اعتقاد داشتند که بیژن حیدری داور میدان یک ضربه پنالتی را به سود تیم آنها نادیده گرفته است.

* بلندگوی ورزشگاه در اواسط نیمه دوم تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را سه هزار نفر اعلام کرد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.