اهوازی‌ها به هیچ عنوان آب شیرین بشکه‌ای نخرند/ با فروشندگان برخورد خواهد شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: عرضه و فروش بشکه‌های آب شیرین فاقد مشخصات و لیبل وزارت بهداشت، ممنوع است و به دستور مقام قضایی و از سوی نیروی انتظامی با فروشندگان برخورد خواهد شد.

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به عرضه بشکه‌های آب شیرین در سطح شهر اهواز اظهار کرد: عرضه و فروش بشکه‌های آب شیرین توسط دوره‌گردهای سیار و سوپرمارکت‌ها مشکلی است که در سطح شهر اهواز با آن مواجهیم.

وی افزود: بشکه‌های آب شیرین مورد تایید مقامات بهداشت نیست، فروشندگان این آب‌ها سامان‌دهی نشده‌اند و مشخص نیست که این آب از کجا تهیه می‌شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز عنوان کرد: در جلسه شورای سلامت، موضوع عرضه آب شیرین مطرح شد. در جهت جلوگیری از ادامه عرضه این آب‌ها، به دستور مقام قضایی و از سوی پلیس نیروی انتظامی، نسبت به توقیف بشکه‌های آب شیرین تاییدنشده اقدام خواهد شد.

شریفی گفت: آب‌های بسته‌بندی نشده، فاقد مشخصات و لیبل وزارت بهداشت و درمان هستند. سلامت این آب‌ها که در سوپر مارکت‌ها و یا به صورت سیار در سطح شهر اهواز توزیع می‌شود، از سوی سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و درمان تایید نشده است.

وی ادامه داد: شهروندان تحت هیچ شرایطی بشکه‌های آب‌شیرین فاقد لیبل و استاندارد تعیین شده از سوی وزارت بهداشت هستند، خریداری نکنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: افرادی که در استفاده از آب لوله‌ کشی شهر اهواز حساس هستند، می‌توانند به عنوان جایگزین از آب‌های معدنی بسته‌بندی استفاده کنند. آب‌های معدنی، استاندارد هستند و زیر نظر مجموعه وزارت بهداشت بسته‌بندی می‌شوند، در حالی که بر نحوه تهیه بشکه‌های آب‌شیرین هیچ نظارتی وجود ندارد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.