دو هزار و ۵۰۰ دستفروش در هسته مرکزی اهواز فعالیت می کنند / طرح ساماندهی دستفروشان آماده اجراست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سیدخلف موسوی دوشنبه در ستاد ساماندهی دستفروشان اهواز که در فرمانداری برگزار شد افزود: طرح ساماندهی دستفروشان که با همکاری استانداری تهیه شده آماده اجراست که این طرح کامل وظایف همه دستگاه ها در آن تعیین شده است.
وی با بیان اینکه جامعه ساماندهی دستفروشان را پذیرفته و زمان برای جابه جایی آنها مناسب است افزود: سد معبر علاوه بر اینکه چهره شهر را مخدوش می کند باعث ترافیک و حوادث رانندگی نیز می شود.
موسوی اضافه کرد: اکنون وانت بارهایی در معابر اهواز فعالیت می کنند که مانند یک مغازه سیار هستند.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا همانند دوره های گذشته، بعد از ساماندهی دستفروشان و پاکسازی خیابان ها، همه چیز دوباره بعد از چند ماه به وضع قبل بازنگردد.
موسوی تصریح کرد: شهرداری اهواز پارسال قرار بود طرح ساماندهی دستفروشان را اجرا کند اما بعد از حادثه خودسوزی یک دستفروش در خرمشهر، شورای تامین از اجرای طرح خودداری کرد.

*جا کم است
معاون عملیات نیروی انتظامی اهواز نیز در این نشست تعداد دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز را دو هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد.
سرهنگ چنگیز بهاروند افزود: نیروی انتظامی آمادگی همکاری برای جابه جایی دستفروشان دارد اما باید توجه داشت مکان مورد نظر شهرداری اهواز تنها برای ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر دستفروش جا دارد که این مساله مشکل ساز می شود.
وی با اشاره به فعالیت وانت بارها در سطح شهر اهواز اضافه کرد: این وانت بارها اکنون مواد عرضه خود را به داخل فضای سبز و پارک ها برده اند.

*وانت بارهای نوروزی در راه اهواز
عضو اتاق اصناف اهواز نیز در این نشست گفت: وانت بارهای نوروزی در راه اهواز هستند.
عبدالمجید وحیدی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز اظهار کرد: اکنون وانت بارهای بومی در معابر تجمع می کنند اما از اوایل اسفند وانت بارهایی که از سایر استان ها برای عرضه انواع کالا از پوشاک و مواد غذایی و… به اهواز می آیند نیز در معابر توقف می کنند.
وی با بیان اینکه با ساماندهی دستفروشان اشتغال جدید و رونق اقتصادی به بازار بازمی گردد ابراز امیدواری کرد ورود به موضوع به صورتی نباشد که نتیجه عکس بدهد و به مشکل جابه جایی دستفروشان دامن بزند.
به گفته وی تنها دستفروشانی برای جابه جایی اعلام آمادگی کرده اند که مستحق بوده اند و افرادی که ساماندهی دستفروشان به نفع آنها نیست در فهرست شهرداری نام نویسی نکرده اند.
وحیدی همچنین وعده کرد که با همکاری اصناف و مسئولان، حریم پیاده روهایی که به اشغال مغازه داران درآمده جمع آوری و ساماندهی شود.
وی در پاسخ به خواسته فرماندار اهواز مبنی بر رعایت انصاف توسط اصناف در آستانه فروش نوروزی تاکید کرد: در صورت جمع آوری دستفروشان از هسته مرکزی شهر، برنامه فروش فوق العاده و تخفیف های خوب برای مشتریان به اجرا در می آید.
ستاد ساماندهی دستفروشان اهواز از نیمه های آبان و با اعتراض کسبه بازار نادری و تعطیلی چند روزه این بازار فعال شده است.
این ستاد قرار است جابه جایی دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز با اولویت خیابان نادری را عملیاتی کند.
شهرداری اهواز چندین بار در صدد ساماندهی دستفروشان برآمده اما به دلیل برخوردهای مقطعی و قهری تاکنون موفق نبوده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.