زمان‌پور: فعالیت دستفروشان در خیابان‌های اهواز نتیجه بی‌تدبیری شهرداری است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر دست‌فروشان در خیابان‌های اهواز جایگاه‌هایی را برای خودشان اشغال کرده‌اند و در آن‌جا برق کشیده‌اند، سرویس بهداشتی ایجاد کرده‌اند و احشام می‌فروشند، این حرکات نتیجه بی‌تدبیری شهرداری است.

آذر زمان‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: طرح سامان‌دهی دست‌فروشان اهواز به حمایت بین‌بخشی از سوی نیروی انتظامی و شهرداری نیاز دارد و هیچ یک از این نهادها نمی‌توانند به تنهایی موفق به سامان‌دهی دست‌فروشان شوند.

وی افزود: دست‌فروشی پدیده پیچیده‌ای است و بیکاری، عاملی است که این پدیده را تشدید می‌کند. تاکنون با چندین نفر از دستفروشان صحبت کرده‌ام که چند نفر از آنان دارای مدارک دانشگاهی بوده‌اند. این دست‌فروشان بنا به شرایطی که داشتند و از روی ناچاری به این کار روی آورده‌اند.

زمان‌پور گفت: رتبه بیکاری خوزستان، زیبنده هم‌استانی‌های ما نیست؛ اکنون رتبه سوم بیکاری را در کشور داریم که نتیجه آن را در دست‌فروشی و بساط‌فروشی می‌بینیم.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: اگر دست‌فروشان در خیابان‌ها جایگاه‌هایی را برای خودشان اشغال کرده‌اند و در آن‌جا برق کشیده‌اند، سرویس بهداشتی ایجاد کرده‌اند و احشام می‌فروشند، این حرکات نتیجه بی‌تدبیری شهرداری است.

زمان‌پور عنوان کرد: با توجه تعداد زیاد دست‌فروشان و ازدحام آنان در مرکز شهر نمی‌توان به خوبی بر آنها نظارت کرد. در چنین شرایطی و برای نظارت بر کار دست‌فروشان و تشخیص و شناسایی دست‌فروشان از دلالان باید مکان خاصی سامان‌دهی شود تا شناسایی دلالان راحت‌تر صورت گیرد.

وی افزود: در محله‌هایی که شهروندان به دلیل بعد مسافت، برای دسترسی به مرکز شهر و تهیه اقلام مورد نیازشان دچار مشکل هستند، بهتر است مکان‌هایی برای دست‌فروشان سامان‌دهی شود. می‌توان برای هر کدام از دست‌فروشان کارت شناسایی صادر کرد و آنان را ملزم کرد که اقلامی که با قانون مطابقت دارد و نیاز افراد آن مناطق را برطرف می‌کند را به فروش برسانند. در این صورت هم نظارت بر دست‌فروشان آسان‌تر است و هم از فروش محصولاتی که منع قانونی دارد جلوگیری می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به روند طرح سامان‌دهی دستفروشان اظهار کرد: زمان انتقال دست‌فروشان از مرکز شهر هنوز مشخص نشده است. در این باره کمیسیون خدمات شهری شورای شهر باید نظر بدهد و بعد از آن مصوبه‌ای لازم‌الاجرا در این زمینه به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.