توضیحات بیمارستان رازی اهواز درباره فوت زن ۳۵ ساله

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس بیمارستان رازی اهواز دلیل فوت یک زن ۳۵ ساله دراین بیمارستان را چنین اعلام کرد:درگیر بودن تمام سیستم بدن که به دنبال نارسایی تنفسی، این درگیری اعضا بوجود آمده بود چرا که اگر قلب و ریه بدرستی کار نکنند تمام اجزای بدن درگیر شده و در نتیجه نارسایی درهمه اعضای بدن بوجود می آید.
دکتر فرهاد سلطانی که با ایرنا گفت و گو کرد، این توضیح را در پاسخ به خانواده این زن ۳۵ ساله (مرحومه ش.ح) داد که آنان در نامه ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.
در این نامه از آنچه قصور کادر درمانی بیمارستان رازی اهواز نام گرفت انتقاد شده و اعلام شده این بیمار برای درمان یک بیماری معمولی به بیمارستان مراجعه کرده که با بی دقتی کادر درمانی فوت شده است.
این نامه در شبکه های مجازی بازتاب داشت.
رئیس بیمارستان رازی اهواز اعلام کرد که وضعیت بیمار به گونه ای بود که در هر بیمارستانی این اتفاق برای او می افتاد و کاری از دست کسی ساخته نبود.
دکتر سلطانی اظهار کرد: خانم ۳۵ ساله هفته گذشته با علائم مبهمی شبیه به آنفلوآنزا از جمله تب، سرفه ، تنگی نفس، ضعف، بی حالی و شکم درد به بیمارستان رازی مراجعه کرد که کادر درمانی این بیمارستان بلافاصله یکسری معاینات از جمله اکو و نوار قلب از بیمار یاد شده انجام دادند که در نهایت ضعف عضلانی قلب و جمع شدن مایع در پرده اطراف ریه مشخص شد.
وی ادامه اد: این فرد بعد از انجام معاینات و بررسی های لازم در بخش CCUبستری شد اما به علت شکم درد شدید مجددا سونوگرافی شد که در جریان آن مقداری مایع آزاد درون شکمی وی مشاهده شد.
رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: بعد از انجام عمل جراحی شکمی مشخص شد که بافت پانکراس وی تخریب شده که در این حالت شکم شست و شو داده شد و جراحی به اتمام رسید و بعد از این اقدام بیمار تحت درمان دارویی قرار گرفت و در بخش ICU بیمارستان بستری شد که بعد از چند ساعت فوت کرد.
سلطانی بیان کرد: علت فوت این فرد در گیر بودن تمام سیستم بدن بوده که به دنبال نارسایی تنفسی این درگیری در اعضای وی بوجود آمده بود چرا که اگر قلب و ریه بدرستی کار نکنند تمام اجزای بدن درگیر می شوند و در نتیجه نارسایی در همه بدن ایجاد می شود.
رئیس بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: در بررسی های انجام شده معلوم شد که اقدام های درمانی بدرستی انجام شده و اقدام های تشخیصی و آزمایشگاهی هم بموقع انجام شده است اما به علت وخامت وضعیت بالینی این اقدام ها موثر واقع نشد.
وی افزود: بررسی دقیق تر علت فوت بیمار باید توسط پزشکی قانونی اعلام شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.