معاون استاندار: وضعیت فرودگاه اهواز در شان مردم خوزستان نیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با وجود فعالیت های صورت گرفته در ترمینال حجاج فرودگاه اهواز با هفت هزار متر مربع مساحت و توسعه ترمینال پروازهای داخلی آن با سه هزار متر مربع وضعیت این فرودگاه مطلوب نبوده و در شان مردم استان نیست.

احمد سیاحی روز یکشنبه در آئین معرفی مدیرکل جدید فرودگاه های خوزستان از مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور خواست طرح جامع ارتقای فرودگاه اهواز در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته و برخی اختیارات لازم با دریافت مجوزهای لازم از سوی مرکز به مسئولان این فرودگاه واگذار شود.
وی افزود: برخی اراضی پیرامونی فرودگاه اهواز با همکاری شرکت نفت و دیگر نهادهای مربوطه می تواند آزادسازی شده تا وضعیت این فرودگاه برای نرم(استاندارد) های جدید روبه راه شود.
سیاحی یادآوری کرد: وزیر راه و شهرسازی در نشست اوایل اسفند پارسال قول داد عملیات اجرایی فرودگاه جدید اهواز در بهار امسال آغاز شود که تا به امروز این کار محقق نشده است که با توجه به تملک زمین و اجرای دیوار محوطه فرودگاه جدید اهواز کارگروه ویژه ای در ارتباط با این فرودگاه در شرکت فرودگاه های کشور ایجاد شود.
وی گفت: وزیر راه و شهرسازی در نشست مزبور قول استفاده از تمام ظرفیت بخشص خصوصی در احداث فرودگاه جدید اهواز را داد اما مشخص نکرد اعتبار آن از کجا تامین می شود.
سیاحی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی قول داد فرودگاه اهواز به سامانه تقرب پرواز به منظور افزایش دید خلبان از یک هزار متر به ۸۰۰متر تجهیز شود که تا حدودی از میزان آلام مردم در هنگام نشست و برخاست هواپیما کاسته شود.
سامانه تقرب پروازی در هر فرودگاه می تواند دامنه کنترل پروازی آن را افزایش دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت موجود فرودگاه های خوزستان با توجه به ورود ۷۰۰هزار زائر حرم حضرت معصومه(س) از کشورهای همسایه به داخل کشور تاکید کرد.
سیاحی در عین حال اظهار کرد: عزم جدی در استان مبنی بر وارد مدار کردن فرودگاه مسجد سلیمان و از سرگیری دوباره فعالیت های این فرودگاه که نخستین فرودگاه در خاورمیانه بوده و پیشینه آن به سال ۱۲۸۷ برمی گردد وجود دارد که با اعتبارات استانی این کار صورت خواهد گرفت.
وی افزود: تا ۱۲ روز آینده عملیات اصلاح و بهسازی روکش آسفالت محوطه فرودگاه به پایان می رسد.
فرودگاه مسجدسلیمان به دلیل ظرفیت های منطقه تجهیز و کارهای اجرایی آن عملیاتی شده که با اعتبار حدود ۶۰میلیارد ریال، امسال به طور رسمی از آن بهره برداری می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان این را هم گفت که با توجه به برخورداری استان از هشت بندر و دو پایانه مرزی و نیز همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس عملکرد وزارت راه و شهرسازی می تواند ارزش افزوده بسیار بالایی برای این استان داشته باشد.
مدیرکل پیشین فرودگاه های خوزستان هم گفت: در رویکرد جدید در کنار توجه به زیرساخت های فرودگاهی علاوه بر تعداد پرواز و بار و مسافر جابجا شده به ارتقای سطح ایمنی و سطح کیفی امکانات، فناوری اطلاعات و محیط زیست توجه شده که در زمینه مقوله آخر(محیط زیست) توفیق چندانی حاصل نشده است.
محمدسعید شرفی افزود: در زمینه زیرساخت ها پیشرفت فیزیکی ترمینال حج فرودگاه اهواز از ۳۰درصد در سال ۸۹ به ۹۰درصد در سال ۹۳ و ترمینال پروازهای داخلی از ۲۱ به ۸۸٫۵درصد در طول یک سال اخیر رسیده است.
در این آئین با تقدیر از تلاش های یک ساله محمدسعید شرفی، محمدرضا رضایی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های خوزستان معرفی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.