هوای اهواز در شرایط خطرناک قرار گرفت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از وقوع دوباره گرد و غبار در تعدادی از شهرهای استان خبر داد.
شهریار عسکری اظهار کرد:میزان گرد و غبار در ساعت ۱۶ امروز در اهواز به ۹۳۸ میکروگرم بر مترمکعب (شش برابر حد مجاز) رسید.
وی افزود:در همین زمان غلظت گرد و غبار در اندیمشک ۱۶۶ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول۲۱۲ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر ۲۱۲ میکروگرم بر مترمکعب، شادگان ۳۹۸ میکروگرم بر مترمکعب، شوش ۲۴۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر ۱۸۰ میکروگرم بر مترمکعب و سوسنگرد ۲۵۹ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
عسکری همچنین میزان گرد وغبار در ساعت ۱۵ امروز در هوای اهواز را ۵۴۲ میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و گفت:در این ساعت غلظت گرد و غبار در اندیمشک ۱۴۱ میکروگرم بر مترمکعب، دزفول ۲۲۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوش۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر ۱۹۳ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۲۶۶ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر ۲۲۲ میکروگرم بر مترمکعب و شادگان ۴۱۳ میکروگرم بر متر مکعب است.
حد مجاز آلودگی هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریور ماه، ۲۵ نوبت پدیده گردو غبار در استان اتفاق افتاده است.
احمدرضا لاهیجان زاده تاکید کرد: غلظت بیش از ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب، شرایط ناسالم برای عموم است و بیش از ۴۰۰ میکروگرم بر مترمکعب شرایط خطرناک است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.