مدیرعامل سازمان قطار شهری: مترو اهواز تا سال ۹۵ هم راه نمی‌افتد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: چنانچه پیمانکار پروژه مترو به تعهدات خود عمل نکند، فاز نخست قطار شهری تا پایان سال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

عباس هلاکویی اظهار کرد: در بهمن ماه ۹۳ جلسه‌ای با حضور معاون وزیر کشور در اهواز به منظور بررسی وضعیت پروژه متروی اهواز برگزار شد که پیمانکار در آن جلسه تعهداتی را پذیرفت و موارد مطرح شده به طور کامل صورت‌جلسه شد ولی اکنون پیمانکار پروژه عملا به این تعهدات پایبند نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر بخش‌های فاز نخست مترو ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: با مجموع اعتباری که دولت از سال گذشته و امسال برای این پروژه در نظر گرفته، می‌توان فاز نخست مترو و حتی بخش‌هایی از فاز دو را تکمیل کرد ولی پیمانکار با درخواست‌های غیرمعقول و غیرمنطقی خود، پیشرفت کار را کند کرده و عملا از اردیبهشت ماه امسال تاکنون کار در فاز نخست مترو متوقف است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: دکتر سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان بر اساس صورت‌جلسه بهمن‌ ماه سال گذشته و بنا بر قول پیمانکار مبنی بر تکمیل فاز نخست متروی اهواز، عنوان کرده که فاز نخست پروژه در آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد ولی با توجه به نحوه کار پیمانکار پروژه، به نظر می‌رسد تا پایان امسال نیز فاز نخست آن بهره‌برداری نشود و به سال ۹۵ برسد.

هلاکویی افزود: دولت از اعتبارات سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان به متروی اهواز تخصیص داده و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در بودجه پیش‌بینی کرده است. پایان کار فاز نخست مترو از فرودگاه تا مصلی با بخشی از این اعتبارات قابل انجام است ولی پیمانکار با متوقف کردن کار، مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.

وی گفت: چون قرارداد این پیمانکار دلاری است، ممکن است مشکلات حقوقی آن سنگین باشد بنابراین اگر دولت بتواند در این زمینه به ما کمک کند که پیمانکار را به ادامه کار مجاب کنیم، می‌توان به راه‌اندازی فاز نخست مترو امیدوار بود. در نهایت چنانچه پیمانکار بار دیگر به تعهدات خود عمل نکرد شاید بتوان به کمک مسئولان کشوری برای خلع پیمانکار از این پروژه اقدام کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان روز گذشته از بهره‌برداری از فاز نخست مترو اهواز در آبان‌ماه امسال خبر داده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.