خاکسپاری دو شهید غواص گمنام در پارک کیانپارس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: کاروان شهدای غواص و گمنام، عصر فردا ۱۸ مردادماه وارد اهواز شده و در جمع استقبال‌کنندگان شهیدپرور استان تشییع خواهد شد.

عبدالرضا فرجیان در گفت​وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: کاروان شهدا بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) از ورودی اندیمشک وارد استان خوزستان شد و پس از استقبال مردم شهیدپرور از ورود این شهدای گرانقدر، صبح امروز این کاروان وارد شهرستان دزفول شد.

وی ادامه داد: پیکر ۳۷ شهید که در میان آنها ۶ غواص احراز هویت شده​اند، سه​شنبه ۲۰ مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق​(ع) در اهواز تشییع و در محل‌های تعیین شده خاکسپاری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: شهدای غواص که دارای نام و هویت مشخص هستند، در گلزار شهدا شهرستان‌های مربوطه به خاک سپرده خواهند شد. از شهدای غواص؛ شهید یوسف عقیلی​زاده در رامهرمز، شهید عبدالامیر رمی در دزفول و شهدا حسین‌علی بایمانی​نژاد، عیسی جابری، منوچهر تنگسیری و علی نبوی در اهواز تشییع و خاکسپاری می​شوند.

فرجیان عنوان کرد: مسیر تشییع کاروان شهدا در اهواز در حال بررسی و متعاقبا به اطلاع هم​استانی​های عزیز خواهد رسید. البته مسیر حسینیه عاشقان ثارالله تا بهشت گلزار شهدا، مسیر پیشنهادی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بوده است.

وی درباره موضوع تدفین دو شهید غواص گمنام در پارک دولت کیانپارس اهواز گفت: سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور، به عنوان نماینده مقام معظم رهبری، مکان​هایی که قرار است شهدای گمنام به خاک سپرده شوند، را به تصویب می‌رساند. پارک دولت اهواز نیز از جمله مکان‌هایی بود که به دلیل وجود یادمان بین​الحرمین که هر ساله در ماه محرم و ایام اربعین مورد استقبال عاشقان ثارالله قرار می​گیرد، به عنوان مکانی برای به خاکسپاری دو شهید گمنام غواص تعیین شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: به هیچ عنوان شهدای دارای نام و هویت تعیین شده در مکانی جز گلزار شهدا به خاک سپرده نمی​شوند و این موضوعی است که از سوی کمیته جستجوی مفقودین بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.