ورود تاکسی​های پلاک اروند به اهواز موانع و مشکلات اداری دارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: برای ورود تاکسی​های پلاک اروند به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز موانع و مشکلات اداری وجود دارد.

باورصاد اظهار کرد: به منظور رفع کمبود تاکسی در شهر اهواز تصمیم گرفته شد که تاکسی​های اروندی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود که در این جهت چند فراخوان برای جذب سرمایه​گذار انتشار یافت و تعداد سرمایه​گذار نیز اعلام آمادگی کردند.

 

وی ادامه داد: پیش از این، ورود ۲۰۰ دستگاه تاکسی اروندی به ناوگان اهواز مطرح شده که این تاکسی‌ها عمدتا در مسیرهای فرودگاه و راه​آهن قرار می​گیرند.

لازم به ذکر است که نرخ تاکسی​های جدید با نرخ تاکسی‌های در حال حاضر مستقر در ناوگان حمل و نقل عمومی متفاوت خواهد بود و نرخ آنها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد با نرخ جاری تاکسی​های شهری متفاوت است.رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر اهواز افزود: کلیه امور خدماتی در این زمینه برعهده سرمایه‌گذار است ولی سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نظارت خود را بر ارایه خدمات تاکسی اروندی طبق وظیفه​ای که دارد، انجام می​دهد.

باورساد درباره نحوه واگذاری خودروی تاکسی اروندی به متقاضیان گفت: شرکت​هایی که تاکسی​های اروندی را وارد می​کنند، نحوه واگذاری تاکسی به متقاضیان را تعیین می​کنند.

واگذاری یا به صورت اقساط یا اجاره​ای انجام می​شود.وی در خصوص وجود مشکلات اداری در این زمینه گفت: مشکلات اداری مربوط به نرخ بهره بانکی است. با توجه به این‌که معمولا رانندگان تاکسی از قشر کم​درآمد جامعه هستند، چنانچه متقاضی تاکسی اروندی باشند، باید حداقل خودرویی به قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کنند که به صورت تسهیلات بانکی و وام خریداری می‌شود. قیمت خودروهای اروندی برای متقاضیان دریافت تاکسی نسبت به تاکسی​های شهری معمولی زیاد است و از طرفی سود بانکی تسهیلات آن نیز بالا است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز اظهار کرد: بهره بانکی ۲۰ درصد بالا است و هیچ راننده تاکسی​ای قادر به پرداخت این تسهیلات با این بهره نیست؛ بدین ترتیب در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری شدن است.باورساد گفت: البته در جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهر اهواز قرار است خرید ۷۰۰ دستگاه خودروی تاکسی از محصولات ایران خودرو در دستور کار قرار بگیرد.

ایسنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.