خیابان هایی شلوغ و بدون کوچکترین امکانات شهری!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وجود تاسیسات فراوان پروژه متروی اهواز، کمبود فضای توقف خودروها، عدم بهره برداری از پارکینگ‌های طبقاتی، نبود تمهیدات لازم برای عبور و مرور عابرین پیاده و همچنین نبود پل‌های عابر پیاده مکانیزه با توجه به هوای بسیار گرم و طاقت‌ فرسای اهواز تنها بخشی از مشکلات ترافیکی کلانشهر اهواز است که بیشتر این موضوعات با راهکار اندیشی و وجود نیروهای دلسوز در مدیریت شهری می‌توانست تا کنون حل شود.
از سوی دیگر سازمان راهنمایی و رانندگی که برای کنترل ترافیک و مدیریت آن شکل گرفته است با توجه به این معضلات در شهر اهواز آنگونه که می‌بایست نتوانسته همگام با دیگر کلانشهرهای کشور حرکت کند. اما با وضع قوانین جدید سعی بر تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره ترافیکی شهر اهواز دارد. در همین حال سرهنگ عادل مجدمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان معتقد است خروج دستفروشان از هسته مرکزی شهر، اجرای طرح پارکبان و نصب پل عابر پیاده مکانیزه در برخی تقاطع‌های پرتردد می‌تواند در کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر اهواز تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در مناطق مختلف شهرهای استان اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی استان نیز برای کنترل هرچه بیشتر ترافیک‌های درون شهری و منتهی به جاده‌های خروجی شهر تعداد نیروهای خود را در نقاط پرتردد که سابقه ترافیک سنگین دارند بالا برده است تا بتوانیم امسال در بحث ترافیک مشکلات کمتری را شاهد باشیم.
عادل مجدمی به ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری اهواز در این خصوص تاکنون اقداماتی را صورت داده است ولی همچنان شاهد مشکلاتی در این خصوص هستیم که امید است با برنامه ریزی این دستفروشان هرچه سریع تر از هسته مرکزی شهر خارج شوند تا بحث ترافیک هسته مرکزی شهر بعد از مدت‌ها حل شود.
مجدمی نصب پل‌های عابر پیاده مکانیزه را در کاهش ترافیک تاثیر گذار دانست و گفت: اگرشهرداری بتواند در تقاطع خیابان امام، سلمان فارسی (نادری) و سه راه آزادگان پل‌های عابرپیاده مکانیزه نصب کند مشکلات تردد عرضی عابرین حل خواهد شد و دیگر شاهد ترافیک در این خیابان‌های پرتردد نخواهیم بود.
وی در خصوص مشکلاتی که برخی خودروها در سطح شهر برای پارک کردن ایجاد می‌کنند گفت: با توجه به کمبود فضای توقفگاه خودرو در اهواز و وجود برخی تخلفات و بحث سد معابر در خیابان‌های اصلی شهر برنامه هایی از قبیل طرح پارک بان را در دستور کار داریم که می‌تواند در کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر نقش مهمی داشته باشد.
مجدمی تصریح کرد: اگرچه در برخی از نقاط پرتردد و در تقاطع‌های سطح شهر تعداد ماموران خود را برای روان سازی ترافیک بیشتر کرده ایم اما انتظار می‌رود شهروندان نیز در این زمینه با ما همکاری خوبی داشته باشند.
سرهنگ مجدمی به برگزاری جلسات متعدد با شهرداری‌های استان برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعددی را با شهرداری‌های استان برگزار کردیم و امید است که اعتبارات لازم برای افزودن تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شوراهای شهر تامین شود تا بتوانیم بار ترافیکی را در سطوح شهرها کاهش دهیم.
وی به سفرهای تابستانی شهروندان اشاره کرد و گفت: دراین روزها درهسته مرکزی اهواز نیز ترافیک سنگینی ایجاد شده است که این میزان در ساعات پایانی روز بیشتر است ومانند همیشه به شهروندان توصیه می‌کنیم تا آنجا که می‌توانند از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا بار ترافیکی را کاهش دهند. وی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در مناطق مختلف شهرهای استان اظهار کرد: باتوجه به این که در روزهای تابستان آمار سفرهای استانی و خارج استانی بالا می‌رود ترافیک سنگینی در برخی نقاط شهر ایجاد می‌شود که یک امر طبیعی است.
سرهنگ مجدمی در گفتگو با ایرنا همچنین به توقف برخی از پروژه‌های عمرانی در ماه رمضان برای کاهش ترافیک درون شهری اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در ماه گذشته توانستیم برای کاهش ترافیک انجام دهیم بحث توقف برخی از پروژه‌های عمرانی بود که تا اندازه زیادی در این زمینه موفق بودیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.