چه خبر از راه آهن اهواز – اصفهان؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ساخت راه آهن اهواز – ایذه – اصفهان بر اساس برآوردها یکصد هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که هم اینک در مرحله تامین اعتبار است.
عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: با توجه به قدمتی که این پروژه دارد و بحث هایی که پیش تر در ارتباط با آن بوده موافقت نامه کمیسیون ماده ۲۱۵ پروژه دریافت شده است.

وی با اشاره به دو خطه بودن پروژه افزود: این خط آهن ۵۳۵کیلومتر طول دارد که در مرحله نخست، یک خط به صورت بالاستی با تامین ناوگان احداث و در مراحل بعدی روسازی خط انجام خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین از تهیه طرح اولیه پل خط آهن بصره – شلمچه و موافقت طرف عراقی با آن خبر داد.

درویش زاده افزود: به منظور تامین اعتبار طرح، مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی و از آنجا با هیات دولت انجام و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعکس شده و راه آهن جمهوری اسلامی منتظر واگذاری اعتبار است که به محض واگذاری اعتبار عملیات اجرایی طرح شروع خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق، توافق های لازم صورت گرفته و قرار بر این شده که پل روی رودخانه اروندرود به طول ۷۰۰متر توسط ایران ساخته شود که یک پل بسیار خاص است.

درویش زاده توضیح داد: با توجه به این که دهانه وسط پل به منظور تردد کشتی ها به صورت بازشو ساخته خواهد شد از فناوری خاصی برخوردار خواهد بود و یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال هزینه در برخواهد داشت.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین گفت: با توجه به این که ریل باس های موجود در خطوط درون استانی با آب و هوای منطقه زیاد سازگاری نداشت ناوگان جدیدی جایگزین شد که شامل شش دستگاه دیزل زیمنس و ۱۱سالن دو طبقه با برخورداری از سیستم تهویه مناسب است.

درویش زاده افزود: ارزش ریالی طرح یک هزار و ۱۷۵میلیارد ریال بود که برای رفاه حال مردم و جابجایی مسافران در زمان حاضر در حال خدمات رسانی هستند و با توجه به این که حدود یک ماه از این موضوع گذشته شرایط بسیار مطلوبی دارند. درویش زاده در عین حال از افزایش سرعت سیر در خطوط ریلی درون استانی راه آهن جنوب خبر داد.

 

وی توضیح داد: با مجموع عملیات روی خط در مسیر اهواز – بندر امام سرعت از متوسط یکصد کیلومتر در ساعت به ۱۴۰کیلومتر ارتقا یافت؛ در این مسیر ۱۶۰کیلومتر هم تست و جواب گرفته شد اما در مرحله نخست و به منظور حفظ ایمنی در این مسیر با سرعت ۱۴۰کیلومتر سیر می شود.
درویش زاده گفت: در مسیر اندیمشک هم از ۹۰کیلومتر در ساعت به ۱۳۰کیلومتر در بخشی از مسیر ارتقای سرعت یافته و مابقی مسیر را هم در صددیم وضعیت خط بهبود یافته و سرعت افزایش یابد.
وی افزود: در مسیر اهواز – خرمشهر هم سرعت سیر از ۹۰به ۱۲۰کیلومتر در ساعت افزایش یافته است و در صددیم پس از اجرای عملیات بهسازی و بهبود وضعیت کیفی خط سرعت به ۱۶۰کیلومتر برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.