«گمبوعه» محرومی در ۱۰ کیلومتری ثروت! / بخشدار گمبوعه: مسئولین به وعده ها عمل کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  بخشدار گمبوعه با اشاره به وضعیت نامطلوب روستاهای این بخش گفت: وضعیت روستاهای خوزستان در ۳۰ سال پیش بهتر از وضعیت کنونی روستاهای گمبوعه هستند.
بیژن بهمنی در گفتگو با شوشان افزود: گمبوعه که در ۱۰ کیلومتری کلانشهر اهواز قرار دارد در زمینه آب شرب با مشکلات زیادی روبروست. گمبوعه دارای ۴۲ روستاست که ۱۰ روستای آن آب شرب ندارند و وعده های آبفاضلاب روستایی استان و شهرستان هم برای حل این مشکل از یکسال پیش تاکنون عملی نشده است.
وی گفت: وضعیت راههای گمبوعه هم مناسب نیست و برخی راهها هنوز گِلی هستند. مصوبه ای داریم که طبق آن روستاهایی که خانواده شهید دارند باید جاده های آن بهسازی شوند اما روستاهایی در گمبوعه داریم که دارای دو شهید هستند اما نه تنها جاده ها بهسازی نشده اند بلکه جاده ورودی روستا هم خاکی است.
وی گفت: بخشداری یک قرص مُسکِن است برای مسئولین ادارات که مردم روستا را آرام کند اما متاسفانه هیچ حمایتی در این رابطه ندیده ایم.
بخشدار گمبوعه گفت: با وجود اینکه گاز ما به برخی کشورها صادر می شود اما روستاهای گمبوعه در ۱۰ کیلومتری کلانشهر اهواز از نعمت گاز محرومند و هنوز پیرزنانی وجود دارد که برای تامین گاز خود، سیلندرهای گاز را روی دوش می کشند و این در حالی است که طبق قانون اگر شبکه گاز از مجاورت یک روستا عبور کند دولت موظف است به آن روستا گازرسانی کند.
بیژن بهمنی با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی در بخش گمبوعه گفت: متولیان فرهنگی استان در حوزه فرهنگ دارای عملکرد ضعیف و تاسف باری هستند. برای نمونه بیش از ۳۶ سال از انقلاب می گذرد اما همه ساله ایام ماه مبارک رمضان و محرم و مناسبت ها می گذرد اما یک مُبلغ برای تبلیغ مسائل فرهنگی و دینی به روستاهای گمبوعه اعزام نمی شود و بعضا مردم گمبوعه در مسائل ابتدایی شرعی خود هم آگاهی کافی ندارند و این در حالی است که عامل بیشتر ناامنی ها، بی بند و باری ها، قانون شکنی ها، دعواها، سرقت ها و … عدم توجه به مسائل فرهنگی است.
وی در پایان از مسئولین خواست تا به وعده های خود عمل کنند و توجه بیشتری به روستاهای بخش گمبوعه داشته باشند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.