خطر ایجاد آلودگی در سیستم آبرسانی شهر اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وجود جوی‌های فاضلاب روباز در شهر اهواز، تاکید کرد: آهک​پاشی جوی‌های روباز از مهم​ترین راه​های کاهش شیوع بیماری​های روده​ای است که باید به صورت مستمر انجام شود.

دکتر شکراله سلمان​زاده در گفت​وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از راه​های کاهش شیوع بیماری​های روده​ای در فصل گرما، آهک​پاشی فاضلاب​های روباز و حتی غیر روباز است.

وی افزود: متاسفانه در برخی مناطق حاشیه شهر اهواز شاهد ورود فاضلاب​های انسانی به جوی‌های روباز هستیم که ممکن است کودکان هنگام بازی درون این جوی‌ها افتاده و علاوه بر بروز حوادث، موجب بیماری‌های رود‌ه‌ای در این کودکان شود. همچنین به علت فرسودگی شبکه آبرسانی و شکستگی​های موجود در شبکه آب، ممکن است آلودگی وارد شبکه آبرسانی شهر شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: خوشبختانه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب با همکاری مطلوبی که داشته​اند، اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داده و سعی شده است که افت فشار در شبکه آب وجود نداشته باشد. همچنین در حال انجام آهک​پاشی به صورت مرتب هستند.

وی افزود: با بررسی​های انجام شده، میزان کلر آب به اندازه مطلوب گزارش شده است. با توجه به افزایش موارد اسهال در سال جاری در اهواز، شاهد رسیدگی خوب شهرداری و آبفا هستیم.

سلمان​زاده با اشاره به وجود ایستگاه​های تصفیه فاضلاب، تصریح کرد: ایستگاه​های تصفیه فاضلاب در شرق اهواز کامل نیستند اما یک ایستگاه تصفیه فاضلاب بسیار خوب در حال ساخت است که تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. البته نیاز است اقدام جدی شود تا این ایستگاه به صورت کامل راه​اندازی شود تا تعداد زیادی از فاضلاب​های شرق اهواز در آن تصفیه شوند.

وی گفت: سیستم شبکه آبرسانی در بسیاری از مناطق شهر اهواز به دلیل قدیمی بودن باید تغییر کند زیرا ممکن است شکستگی​هایی در آنها وجود داشته باشد که به چشم دیده نشود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت موارد پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انتشار بیماری​های واگیر در شرایط محیطی موجود شهر اهواز عنوان کرد: عدم وجود افت فشار در شبکه آبرسانی شهر اهواز الزامی است و در غیر این صورت موجب ایجاد فشار معکوس و آلودگی در شبکه آب می​شود.

وی افزود: همچنین میزان کلر آب باید در حد مطلوب حفظ شود زیرا حتی اگر آلودگی در آب ایجاد شود، توسط کلر موجود از بین می​رود. همچنین از بین بردن عوامل میکروبی در فاضلاب‌ها با آهک​پاشی ضروری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.