عضو شورای شهر اهواز: شهردار اهواز در انتخاب جایگزین خود دخالت می کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  عضو شورای شهر اهواز با اشاره به خبر استعفای شهردار اهواز برای نامزدی در انتخابات گفت: شهردار فعلی اهواز در امور شورا و انتخاب شهردار آینده دخالت می کند.

سید محمد جواد رضوی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و نهمین نشست علنی شورای شهر اهواز، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز دوباره به مرکز تولید اخبار و شایعات درست و نادرست تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دیگر مجالی برای پند و اندرز و نصایح دوستانه نمانده است افزود: از آغاز دوره شورای چهارم تاکنون هر گاه که مسیر حرکت اعضای شورا به سمت تفاهم و همدلی رفته، دخالت غیر متعارف و غیر قانونی شهردار باعث نتایج دیگری شده است.

رضوی تصریح کرد:با جابه جایی وظایف و مسئولیت ها و استفاده نابجا از اختیارات، مدیریت تصمیمات شورا توسط شهردار رقم خورد که دخالت در هیات رییسه دوم و اکنون دخالت در انتخاب شهردار آینده از نمونه های آن است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز اضافه کرد: از شهردار می خواهیم اجازه دهد اعضای شورا به دور از حب و بغض های تیمی و جناحی و قومی فرد شایسته ای انتخاب کنند تا جبران مافات شود.

وی با بیان اینکه بحث نامزدی شهردار در انتخابات مجلس از ابتدای تصدی وی مطرح بوده است گفت:تبدیل حوزه خدمتگزاری به نردبانی برای بالا رفتن افراد ظلمی ناروا به مردم است.

رضوی به شهردار اهواز توصیه کرد در آخرین روزهای کاری خود از تغییرهای ناصواب و انتصاب مشاورانی که معلوم نیست به چه کسی باید مشورت بدهند دست بردارد.

وی همچنین از برنامه های صوری و افتتاحیه های غیر واقعی و همایش های غیر ضروری در شهرداری اهواز انتقاد کرد و آنها را مرتبط با چینش های انتخاباتی و تبلیغات کاندیداتوری توصیف کرد.

رضوی با تاکید بر اینکه شهردار باید هر چه زودتر استعفای خود را به شورا تقدیم کند افزود: اعضای شورا باید فرصت کافی برای اتخاذ تصمیم مناسب داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی برای منافع شخصی و مخصوصا بهره گیری از آن در جریان انتخابات بر اساس قانون ممنوع است.

*بحران آب و انتقال کارون

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود، از اجرای طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون انتقاد کرد.

جانعلی خورشیدی با اشاره به سفر وزیر نیرو به خوزستان گفت: به دلیل خشکسالی، آبی برای احیای کشاورزی خوزستان نیست اما آب این استان و چهارمحال و بختیاری را به استان های اصفهان، یزد و کرمان انتقال می دهند.

وی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که تامین اعتبار مقابله با ریزگردها را پیگیری کنند.

وی گفت : اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان آب و برق نیز درباره طرح های مقابله با این پدیده اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.

خورشیدی در ادامه گفت: با وجود زمزمه استعفای شهردار، هنوز شاهد عزل و نصب ها و ورود مدیران جدید به شهرداری هستیم که این انتصابات عوارضی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.

*بلاتکلیفی سهمیه خوزستان

احمد باورساد عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این جلسه از رییس شورای شهر بابت مکاتبه با شرکت فولاد خوزستان انتقاد کرد و ابراز تمایل وی برای خرید امتیاز تیم فوتبال فولاد نوین را تخلفی آشکار دانست.

وی هزینه تیم داری شهرداری اهواز را سالانه ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حالی که شهرداری حقوق کارگران خدماتی و مطالبات پیمانکاران را پرداخت نمی کند چگونه می تواند امتیاز این تیم فوتبال را بخرد و هزینه های آن را متقبل شود.

هدایت ممبینی عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در پاسخ به این اعتراض، با تاکید بر اینکه هزینه این تیم نسبت به درآمدهای شهرداری ناچیز است اظهار کرد: به دلیل تعصب شورا به شهر اهواز و خوزستان و نگهداشتن سهمیه این شهر، پیشنهاد خرید این تیم مطرح شده و در صورت تمایل هر ارگان و یا سازمانی، شورای شهر از این پیشنهاد صرفنظر می کند.

هدایت ممبینی توضیح داد: حدود یک ماه است که تیم فوتبال فولاد نوین مجوز گرفته اما یک واحد صنعتی نمی تواند دو تیم فوتبال داشته باشد این در حالیست که در این مدت هیچ مشتری پر و پا قرصی برای خرید این تیم پیشقدم نشده است.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری اهواز باید درتمام زمینه ها به شهروندان خدمات بدهند افزود: اکنون حدود ۳۰ نفر از جوانان ورزشکار اهوازی در این تیم بلاتکلیف هستند و فشارهایی نیز از سایر استان ها برای خرید این تیم وارد شده است.

*کشتارگاه در دام

هوشنگ شیرمردی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود حل مشکل کشتارگاه صنعتی شهرداری را خواستار شد.

وی افزود: نخستین کشتارگاه صنعتی اهواز دی ماه پارسال با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید اما عده ای سودجو که هویت آنها مشخص است با کارشکنی و تحریک افراد ساده قصد دارند این واحد صنعتی را ناتوان جلوه دهند.

به گفته وی این عده از ۱۷ اردیبهشت ماه کشتار دام در کشتارگاه صنعتی را تحریم کرده و دام های خود را به کشتارگاه های سنتی شهرهای اطراف اهواز انتقال داده اند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد جواد رضوی، هوشنگ شیرمردی و جانعلی خورشیدی ناطقین پیش از دستور کار هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر بودند که شیرمردی بخشی از وقت خود را به احمد باورساد برای نطق داد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.