اهداء اعضاء جوان اهوازی به ۳بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با رضایت خانوادهٔ زنده یاد محمد سعیداوی٬ که بر اثر سانحهٔ رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود٬ اعضای بدن وی به ۳ بیمار نیازمند جان دوباره بخشید

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان٬ دکتر امین بحرینی٬ مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: محمد٬ جوان ۲۴ ساله٬ اهوازی در یک حادثهٔ رانندگی شدید و به دنبال وارد شدن آسیب های چندگانه به ناحیهٔ سر٬ دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده، کلیه ها، کبد و پوست وی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

وی افزود: پس از انجام سلسله آزمایشات و بررسی های مقدماتی٬ دو نفر از بیماران نیازمند کلیه٬ که سالها با دیالیز تحت مداوا بودند و در لیست انتظار پیوند قرار داشتند٬ جهت دریافت کلیه ها٬ مشخص و برای انجام عمل پیوند آماده سازی شدند.

بحرینی ادامه داد: گیرندگان کلیه ها٬ خانمی ۲۴ ساله٬ و آقایی ۲۱ ساله٬ هر دو اهل اهواز هستند و به لطف خداوند٬ پس از عمل حال عمومی مساعدی دارند.

فوق تخصص پیوند کلیه٬ کبد و پانکراس بیمارستان گلستان اهواز گفت: با توجه به نتایج آزمایشات و عدم وجود فرد مناسب در استان خوزستان جهت دریافت کبد٬ کبد این فرد فوراً به منظور پیوند به بیمار مناسب٬ به بیمارستان شهید نمازی شیراز انتقال یافت.

وی افزود: همچنین توسط تیم جراحان پوست بیمارستان طالقانی اهواز٬ بافتهای پوستی این فرد مرگ مغزی٬ برداشته و به آن بیمارستان برای پیوند به بیماران دچار سوختگی های شدید٬ فرستاده شد.

بحرینی با اشاره به اینکه فاصلهٔ زمانی بین مرگ مغزی و فساد ارگان ها محدود است٬ ادامه داد: ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻋﻀﻮ به عنوان یکی از ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﺭﻭﺵﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ علاج بیماران درمان ناپذیر در جهان شناخته ﻣﯽﺷﻮﺩ و به واسطهٔ این شیوه٬ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍن مبتلا به ﻧﺎﺭﺳﺎﯾﯽ های گوناگون٬ شانس بازگشت به زندگی عادی را پیدا می کنند.

وی افزود: مشاهدهٔ خیل عظیم بیماران نیازمند به ﭘﯿﻮﻧﺪ عضو و درک مصائب و آلامی که طی مدت تحمل بیماری٬ آنان را به ستوه آورده و از ادامهٔ زندگی عادی بازداشته است٬ به اعضای تیم پیوند اعضاء دانشگاه جندی شاپور اهواز انگیزهٔ بیشتر می دهد.

بحرینی گفت: آگاهی بیشتر شهروندان نسبت به مقولهٔ اهداء عضو٬ و اجر و خیری که به واسطهٔ آن نصیب فرد متوفی و اطرافیان وی با نجات جان انسانهای دیگر می شود٬ باید از طرق مختلف ارتقاء داده شود.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این پنجمین عمل پیوندی است که در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود.

بحرینی در پایان گفت: خوشبختانه خانواده این جوان با مرگ وی به خوبی کنار آمدند و رضایت کامل خود را برای اهدای تمامی اعضای وی اعلام کردند چرا که احساس کردند با این کار، روح جوانشان بیشتر در آرامش است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • محمد سعیداوی ۲۳ساله نیست ۲۷سالشه