متروی اهواز تا پایان سال راه‌اندازی نمی‌شود، وعده‌های مسئولان شهرداری تبلیغاتی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز با بیان اینکه برای حفر تونل‌های متروی اهواز ۱۰۰ میلیون دلار نیاز است، گفت: متروی اهواز تا پایان سال راه‌اندازی نمی‌شود و وعده‌های مسئولان شهرداری تبلیغی است.

احمد باوساد در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشتباه خواندن اجرای طرح راه اندازی مترو در کلانشهر اهواز اظهار داشت: با توجه به بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی و رودخانه کارون اجرای این طرح در اهواز نیازمند اعتبارات کلان و مدت زمان طولانی تری بود.

وی افزود: اکنون تونل‌های متروی اهواز به رودخانه کارون رسیده‌اند و برای اجرای ان‌ها باید یکصد میلیون دلار اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل ورای شهر اهواز عنوان کرد: بهترین راه حل مشکلات ترافیکی اهواز راه اندازی تراموا بود که می‌توانست جلوه‌ای زیبا به شهر بدهد. البته راه اندازی تراموا در اهواز از نظر مالی و زمانی خیلی با صرفه‌تر از مترو بود.

وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های کلانشهر اهواز پاسخگوی نیاز شهروندان نیست، عنوان کرد: متأسفانه کمبودهایی در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز مشاهده می‌شود و استفاده از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های این شهر برای شهروندان آزار دهنده است.

باورساد بیان کرد: اگر به جای هزینه کلانی که در مترو صرف شد این اعتبارات را برای ساماندهی وضعیت اتوبوس‌های خط واحد اهواز و تاکسیرانی می‌کردیم می‌توانستیم نتیجه بهتری را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی متروی اهواز تأکید کرد: متأسفانه بهره‌برداری از این طرح تا پایان امسال امکان پذیر نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز با انتقاد از برخی وعده‌های مسئولان شهری اهواز تصریح کرد: برخی از مسئولان شهری اهواز با نزدیک شدن به انتخابات مجلس وعده‌هایی در این باره می‌دهند که این وعده‌ها تبلیغی است و نمی‌توان از متروی اهواز تا پایان سال بهره برداری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چندی پیش شهردار اهواز از راه اندازی متروی کلانشهر اهواز تا پایان سال خبر داده بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • به آقای باورساد بفرمایید، با کدوم شبکه بزرگراهی میخواهید بخش بیشتری از حمل و نقل عمومی را بر عهده اتوبوسرانی بیندازید؟ به فرض که تعداد اتوبوس های اهواز، پنج برابر شد، آیا جاده ای برای تردد این حجم اتوبوس در اهواز سراغ دارید؟ آیا مقوله هایی به اسم آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، پدافند غیر عامل و... به گوشتان خورده است؟ آیا مزایای مترو بر اتوبوس را میدانید؟ آیا میدانید سطح آبهای زیر زمینی در دبی از اهواز بالاتر است و دبی در حال حاضر یکی از بهترین مترو های دنیا را دارد؟ آیا واقعا شما تحصیلات دانشگاهی دارید؟ از کدام دانشگاه فارغ‌التحصیل شده اید؟