آمادگی فرودگاه اهواز برای صادرات هوایی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان گفت: فرودگاه اهواز برای صادرات محصولات باارزش استان به وسیله هواپیماهای باری آمادگی دارد.

محمدسعید شرفی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته صادرات هوایی از طریق فرودگاه اهواز انجام می شد اما به دلیل مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت صادرات هوایی متوقف شد.

وی گفت: آمار و ارقام درست و مقصد محصولات که پیش تر از طریق فرودگاه اهواز به خارج صادر شده وجود ندارد تا بخش بازرگانی فرودگاه در این زمینه بازاریابی کند.

شرفی افزود: ارتباط فرودگاه با مسوولان مرتبط با بخش بازرگانی و صادرات غیرنفتی در اهواز ضعیف است به همین دلیل عملکرد فرودگاه در بخش صادرات در حد مطلوب نیست.

مدیرکل فرودگاههای استان بیان کرد: در فرودگاه اهواز در هفته چندین پرواز به ترکیه و شارجه امارات انجام می شود و همین مهم می تواند در صادرات کالا و بازاریابی توسط فرودگاه اهواز به کشورهای دیگر موثر باشد.

وی گفت: فرودگاه اهواز روزانه می تواند بین ۱۰ تا ۳۰۰ تن از صادرات محصولات در اهواز را برعهده بگیرد و برای این کار نیاز است تا از نیروهای گمرک در فرودگاه اهواز مستقر شود مکان و زیرساخت لازم برای استقرار نیروهای گمرک در فرودگاه وجود دارد.

شرفی تاکید کرد: ارائه آمار و اطلاعات کافی از محصولات صادراتی در اهواز به فرودگاه می تواند در فعال کردن صادرات هوایی نقش زیادی داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.