اخراج ۱۷۰ نفر از کارگران مترو اهواز

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان گفت: کارگران قطار شهری، شهرداری اهواز و لوله سازی خوزستان خواستار پرداخت مطالبتشان هستند.

آقایار حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پیمانکار پروژه قطارشهری اهواز (شرکت کیسون) طی دو مرحله ۱۷۰ نفر از کارگران را اخراج کرده است.

وی افزود: این کارگران از دی ماه پارسال تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده اند.

حسینی با انتقاد از برخورد پیمانکار با کارگران تصریح کرد: پاسخ پیمانکار به درخواست مطالبات آنها اخراج بوده در حالی که هر کدام از کارگران بیش از پنج سال سابقه کار دارند و پیمانکار به این وسیله می خواهد از پرداخت حقوق کارگران شانه خالی کند.

وی تاکید کرد: پیمانکار باید برای اخراج کارگران توجیه منطقی داشته باشد و در صورتی که قرارداد کارگران تا پایان سال باشد پیمانکار از لحاظ قانونی نمی تواند آنها را اخراج کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به برگزاری کمیسیون کارگری در دو هفته گذشته از دعوت نشدن نمایندگان کارگران به این کمیسیون انتقاد کرد و افزود: کمیسیون کارگری بدون حضور نمایندگان خانه کارگر و یا کارگران و فقط با حضور کارفرما و مدیران دولتی تشکیل می شود.

پروژه خط یک قطارشهری اهواز از سال ۸۴ آغاز شد و قرار بود ظرف پنج سال به اتمام برسد اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر همچنین با انتقاد از بلاتکلیفی کارگران لوله سازی خوزستان گفت: حدود ۱۰۰ کارگر این کارخانه از شهریور ماه پارسال حقوق خود را نگرفته اند و از گذشته نیز مطالباتی دارند.

به گفته وی، تعدادی از این کارگران توجه مسوولان به مشکلات خود را خواهان هستند و به همین منظور امروزازاستاندا خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

کارگران شهرداری اهواز، قطار شهری اهواز و لوله سازی خوزستان طی چند روز گذشته خواستار مطالبات خود بوده اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان اظهار کرد: اداره کار خود را از این مساله کنار کشیده و شهرداری و سازمان قطارشهری نیز که وظیفه پرداخت مطالبات را دارند، هیچ اقدامی نکرده اند.

کارگران فضای سبز شهرداری منطقه ۳ اهواز نیز پرداخت مطالبات خود را خواستار شدند.

یکی ازکارگران شهرداری اهواز در این باره گفت: حدود ۱۰۰ نفر از کارگران از بهمن ماه پارسال تا کنون حقوق خود را دریافت نکرده اند.

وی که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد: کارگران فضای سبز همیشه با مشکل پرداخت حقوق روبه رو هستند و پیگیری ها از ناحیه شورای شهر و شهردار اهواز تا کنون نتیجه نداده است.

وی با انتقاد از حمایت شورا از پیمانکار این مجموعه افزود: مشکل این پیمانکار را بارها با اعضای شورا مطرح کردیم ولی نتیجه ای نداشت امروز نیز مساله با یکی از اعضای شورا مطرح کردیم اما پاسخگو نبود و کارگران را به شهرداری منطقه ۳ حواله کرد.

وی همچنین گفت: حقوق کارگران فضای سبز حدود ۷۰۰ هزار تومان است که کفاف زندگی آنها را نمی دهد و پیمانکار هیچ مزایا و یا اضافه حقوقی برای آنها در نظر نمی گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.