نماینده خوزستان: در صورت عدم تحقق وعده ها، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح می کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم اهواز با اشاره به سالروز شهادت علامه فقید، استاد شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم گفت: تقریبا بیش از ۳۵ سال از شهادت فیلسوف مشرق زمین و معلم عالی ‌قدر، حکیم و متفکر و استاد فرزانه، شهید مرتضی مطهری(ره) به دست راهزنان دین و اندیشه و کژاندیشان بد طینت می‌گذرد با این وجود یاد و خاطره آن عزیز هنوز هم در فراخنای اندیشه‌ ها و زمان تازه می‌‌نماید.

سید شریف حسینی افزود: تجلیل از معلم ، سپاس از انسانی است که غایت آفرینش را تامین می کند و سلامت امانت هایی را که به دستش سپرده اند تضمین می کند. هر جا کامی شیرین و سایه مهری گسترده است حضور معلم را، پیدا یا پنهان، می توان یافت. بی شک جامعه ای که همواره حرمت معلم را پاس می دارد، آهنگ رشد و تعالی آن شتاب بیشتر می یابد و در عین حال ، غفلت از علم‏ آموزی و حفظ جایگاه صاحبان اندیشه ، یک خسران جبران ‏ناپذیر است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: هر سال برای تقدیر از مقام و جایگاه معلم ، برگزاری مراسم‌ های مختلف را شاهد هستیم لیکن آنچه که در پس این برنامه‌های پر زرق و برق به ورطه فراموش سپرده شده، مشکلات معیشتی معلمان است.

وی گفت: معلمان بار اصلی فرهنگ سازی و آموزش که عمدتا در آموزش و پرورش متمرکز است را به دوش می کشند اما افزایش مستمر قیمت ها ، موجب فشار به این حماسه سازان عرصه فرهنگ شده است. متاسفانه شرایط معلمان شریف به گونه ای است که در امرار معاش ماهانه خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند به شکلی که با داشتن یک شغل نمی توانند معاش خانواده خود را تامین کنند و خود و خانوادهایشان در تنگنا زندگی می کنند .

سید شریف حسینی افزود: البته نباید منکر تلاش های صورت گرفته مسئولین بود اما به‌رغم تلاش ‌های صورت گرفته سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گام ‌های کوچک به ثمر نخواهد نشست بلکه نیازمند برداشتن گام‌های بزرگ است. بر همین اساس انتظار می‌رود با اصلاح برخی قوانین و ارایه راهکارهایی، پاسخ فوری به مشکلات فوری معلمان داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار این شد که دولت هر چه سریعتر به موضوع فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند و به حرف اکتفا نکنند بلکه در عمل توجه خود را نشان دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع دغدغه های معیشتی معلمان همت ملی نیاز است زیرا سازندگان هویت ملی این قشر نجیب و فرهیخته و آگاه هستند. جامعه آماج تهاجم وحشتناک فرهنگی است. موضوعی که سالها پیش رهبر معظم هوشمندانه بیان فرمودند ولی مسئولان جدی نگرفتند. برای مقابله با آن ارتشی از جنس خود آن لازم است و آن “ارتش فرهنگ” است. این ارتش فرهنگی اکنون آماده به خدمت است و باید آنان را آماده و دلخوش و بی دغدغه در میدان مبارزه نگه داشت. اگر ذهن معلمان درگیر دغدغه های معیشت باشد نمی تواند در برابر این تهاجم و غارت هولناک فرهنگی و هویتی موثر باشد.

وی با بیان اینکه امید است مسئولان بتوانند در بین آحاد مردم جامعه فضا را به گونه‌ای ترسیم کنند که شان معلمی حفظ شود، گفت: در این زمینه وزیر آموزش و پرورش قول هایی داده است و بر کاهش تبعیض ها ، پرداخت مطالبات فرهنگیان ، بیمه طلایی ، صندوق ذخیره فرهنگیان و.. تاکید داشته است .

سید شریف حسینی در پایان گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگیان ، نمایندگان مجلس از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و مجلس هم صدا و همگام با این قشر پیش خواهد رفت و اگر وزیر آموزش و پرورش نتواند وعده های خود را عملی نماید و دغدغه های معلمان را برطرف نکند از ابزارهای نظارتی استفاده کرده و تا استیضاح وزیر نیز پیش خواهیم رفت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.