فرماندار خبر داد: جاده قدیم خرمشهر ـ اهواز چهار بانده می‌شود‌

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار خرمشهر گفت: پروژه چهار بانده کردن جاده قدیم خرمشهر ـ اهواز ‌به زودی آغاز می‌شود‌.

وی، خواستار حضور مدیران در اجتماعات عمومی شد و خاطرنشان کرد: مدیران باید مردم را از نزدیک ملاقات و از مشکلات آن‌ها مطلع شوند و اجازه ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان را ندهند.

فرماندار خرمشهر، ایجاد فاصله میان مردم و مدیران را بزرگ‌ترین آفت خواند و از مدیران خواست به ملاقات‌های عمومی محدود در همراهی با وی بسنده نکرده و حضور پررنگ‌تری در حسینه‌ها و مساجد و مناسبت‌های ملی و مذهبی داشته باشند.

حیاتی با بیان اینکه مدیران شهری باید بدانند در نظامی مدیر هستند که اعتقاد دارد مردم ولی نعمت مدیران هستند، نظام جمهوری اسلامی ایران را یگانه نظام دموکراتیک خواند و تصریح کرد: این نظام بدون واسطه و با رای مردم انتخاب شد و یگانه نظامی است که تمام جامعه، جناح‌ها و گروه‌ها، ولی فقیه را فصل‌الخطاب می‌دانند.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی تمام جناح‌ها زیر چتر انقلاب، دیدگاه‌ها و سلایق خود را در چارچوب نظام و زیر نظر ولی امر مسلمین ارائه می‌کنند.

فرماندار خرمشهر با تاکید بر این امر که مردم در طی سالیان گذشته میزان همدلی و همزبانی خود را با رهبری و انقلاب به اثبات رسانده‌اند، افزود: مراد از همدلی و همزبانی این است که مدیران بیش از پیش پای کار بوده و مدیرانی خدمتگزار و صدیق و در ارتباط مستمر با مردم ضعیف باشند.

حیاتی خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال ارتباط خوب، همدلی و همزبانی میان مردم و دولت است که باید این ارتباط تقویت شود.

وی متذکر شد: مبنای کار مدیران باید همدلی و وحدت به دور از حاشیه سازی و حاشیه‌پردازی باشد تا بتوان برای توسعه خرمشهر گام‌های اساسی برداشت.

*تجمع بزرگ مردم خرمشهر مقابل مسجد جامع در سوم خرداد

فرماندار خرمشهر، در ادامه به سالروز ملی آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و آن را حاصل جانفشانی و خون پاک شهدا دانست و گفت: برای بزرگداشت این روز همه کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را به معاون سیاسی اجتماعی من تحویل دهند.

حیاتی، تشکیل جلساتی با حضور ائمه جمعه دو شهر خرمشهر و مینوشهر برای برگزاری شایسته برنامه‌های سوم خرداد یک ضرورت دانست و افزود: باید سعی شود برنامه‌هایی خوب و با پرهیز از پراکندگی و نگاه جزیره‌ای در نظر و اجرایی شود.

وی، خواستار تجمع مردم در مقابل مسجد جامع به عنوان سمبل آزادسازی این شهر و خلق حماسه پرخروش با اتخاذ تمام تمهیدات شد.

*تلاش برای تخصیص کامل اعتبارات

فرماندار خرمشهر در ادامه سخنان خود به تشکیل کمیته برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات اشاره کرد و متذکر شد: الگوی توزیع اعتبارات استانی بر اساس شاخص‌ها است که از جزئی به کلی حرکت می‌کند و باید هر ارگان شاخص‌های خود را در هر بخش با شاخص‌های استانی و کشوری مقایسه کرده و به اداره کل تحویل دهد تا در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

حیاتی، اعتبارات در نظر گرفته برای خرمشهر در سال ۹۳ را ۳۵ میلیارد تومان اعلام و از تخصیص ۶۰ درصد از این اعتبار خبر داد و متذکر شد: باید این نکته را به خاطر داشت که تخصیص اعتبارات استانی است و مدیرکل می‌تواند اعتبار شهرستانی را برای شهرستان دیگر منظور کند که باید مراقب بود سهم خرمشهر در شهرستان دیگری هزینه نشود.

وی از مدیران خواست پیگیر بخش اعتبارات تخصیص داده نشده باشند و در ادامه عنوان کرد: من نیز به عنوان رئیس کمیته برنامه‌ریزی خرمشهر، درصد تخصیص داده نشده را مطالبه خواهم کرد.

فرماندار خرمشهر، دو معیار را برای سنجش عملکرد مدیران در بحث اعتبارات تعیین کرد و گفت: در توزیع اعتبارات سال جدید، به استفاده مدیران از اعتبارات سال گذشته و میزان بهره گیری از این اعتبارات و همچنین وضعیت اعتباری هر ارگان نسبت به استان، فاصله تخصیص اعتبارات با استان و موارد هزینه شدن مابه‌تفاوت اعتبارات توجه خواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیری موفق است که بیشترین تخصیص اعتبار را از مدیر استانی به دست آورد.

حیاتی، خواستار ارائه لیست پروژه‌های نیمه تمام با قید اولویت به معاون برنامه ریزی خود برای بررسی پروژه‌ها پیش از تشکیل جلسه کمیته برنامه ریزی سال جدید شد.

*آغاز ترمیم و بازسازی جاده امام صادق(ع) خرمشهر

فرماندار خرمشهر، فعال سازی کمیسیون‌ها برای رصد مشکلات در زمینه‌های مختلف به طور ویژه در بخش آب و فاضلاب و مسکن و شهرسازی را از مسئولان ادارات درخواست کرد.

وی در پایان، از ترمیم جاده‌های ورودی شهرستان خبر داد و گفت: ترمیم و بازسازی جاده امام جعفر صادق(ع) از روز گذشته آغاز شده و پروژه چهار بانده کردن جاده قدیم خرمشهر اهواز نیز به زودی آغاز می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.