شرایط جغرافیایی اهواز مهمترین عامل حاشیه نشینی است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: همزمان با برنامه پیشگیری از گسترش حاشیه​نشینی، بافت‌های فرسوده حاشیه شهر که در اثر حاشیه​نشینی بی​رویه در اطراف اهواز بوجود آمده، ساماندهی خواهند شد.

 

پیمان کاظمی​نژاد با اشاره به علل حاشیه​نشینی در اهواز اظهار کرد: یکی از علل حاشیه​نشینی در اهواز شرایط جغرافیایی این شهر است که بستر مناسبی برای حاشیه​نشینی به وجود آورده است.

 

وی افزود: اهواز به دلیل موقعیت جغرافیایی دشتی، قابلیت وسیع شدن به شکل افسارگسیخته​ای دارد و متاسفانه وقتی شهر صنعتی باشد، حاشیه​نشینی نیز شدت می​گیرد.

 

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان بیان کرد: در طول سال​های گذشته حاشیه​های مسکونی زیادی در اهواز به وجود آمده که به علت عدم ساخت مناسب، امروز به بافت فرسوده تبدیل شده​اند.

 

کاظمی ​نژاد خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیراصولی و نامناسب در حاشیه شهر، پس از گذشت مدت کوتاهی فرسوده می​شوند که در کنار بافت​های قدیمی مرکز شهر، نمای مناسبی ندارند.

 

وی عنوان کرد: برای ساماندهی بافت​های فرسوده مرکز شهر اهواز می​توان با در نظر گرفتن بسته​های حمایتی از سوی شهرداری​ها برای متقاضیان، ​ قدمی در جهت ترمیم بافت فرسوده برداشت.

 

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان بیان کرد: در حال حاضر طرح جامع اهواز را در دست برنامه​ریزی داریم که به محض تصویب نهایی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی اجرا خواهد شد. اجرای این طرح می‌تواند برای حل مشکلات اهواز راه​گشا باشد.

 

کاظمی ​نژاد خاطرنشان کرد: در حاشیه شهرها به دلیل عدم مشخص بودن مالکیت زمین​ها، کار ساماندهی سخت و مشکل می​شود و همین سختی کار است که حاشیه​های نامناسب را در شهری مانند اهواز به وجود آورده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.