بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز ر سال ۹۴ تصویب شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سعادت نیا گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از کل بودجه به مصارف عمرانی اختصاص داشت که در بودجه سال ۹۴ این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از تاسیس خانه های سلامت در مناطق هشت گانه شهرداری کلانشهر اهواز و تجهیز هر منطقه به یک بازارچه محلاتی در سال ۹۴ خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی سعادت نیا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به تصویب نهایی لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری اهواز اظهار کرد: بودجه سال ۹۴ شهرداری اهواز با اعتباری نزدیک به ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پس از اصلاحات نهایی در آخرین جلسه مکرری که با حضور شهردار کلانشهر اهواز در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز حول محور مقوله بودجه برگزار شد به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بر مبنای این مصوبه در سال آینده شاهد تغییر و تحولات بیشتری در حیطه مدیریت شهری خواهیم بود عنوان کرد: رویکرد بودجه سال ۹۴ توجه ویژه به مسائل عمرانی است به طوری که مسائل مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی، ورزشی، پارک ها، سراهای محلات و خانه های سلامت با پیوست های عمرانی به بودجه سال ۹۴ الحاق شده اند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: در سال آینده با احتساب اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته است و در مجموع دوازده تقاطع غیر همسطح در سطح کلانشهر اهواز به مرحله احداث، تکمیل یا بهره برداری خواهیم رساند و همچنین ۸ خانه سلامت در ۸ منطقه شهرداری کلانشهر اهواز تاسیس خواهد شد، همچنین در هرکدام از مناطق یک بازارچه محلاتی ایجاد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا با اشاره به راه اندازی سازمان های جدید در شهرداری کلانشهر اهواز گفت: منطقه ۵ شهرداری کلانشهر اهواز، سازمان فرهنگی ورزشی، سازمان زمین و مسکن در سال آینده راه اندازی خواهند شد، به منظور چابک سازی شاهد ادغام سازمان هایی مانند اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه ها با همدیگر تحت عنوان سازمان حمل و نقل و ترافیک خواهیم بود همچنین سازمان موتوری و پسماند، سازمان زیباسازی و پارک ها نیز با همدیگر ادغام خواهند شد تا علاوه بر جلوگیری از موازی کاری به چابک سازی سیستم شهرداری نیز توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر رویکرد شورای اسلامی چهارم کلانشهر اهواز ابراز کرد: رویکرد شورای چهارم کلانشهر اهواز توجه به مناطق محروم و کم برخوردار و محرومیت زدایی است که در این راستا در سال ۹۴ به همین رویکرد و توزیع عادلانه خدمات در مناطق و نواحی مختلف کلانشهر اهواز خواهیم پرداخت.
او از تغییر سمت معاونت مشارکت های اقتصادی شهرداری به قائم مقام شهردار در امور مشارکت های اقتصادی خبر داد و اضافه کرد: برون سپاری به طور جدی در بودجه سال ۹۴ با هدف ایجاد درآمد پایدار دیده شده است، تکمیل پروژه های نیمه تمام، توجه به ناوگان حمل و نقل درون شهری و گسترش فضای سبز و عملیاتی نمودن تعهد شهرداری کلانشهر اهواز نسبت به ایجاد کمربند سبز که تاکنون ۷۰۰ هکتار از ۱۲۰۰ هکتار آن اجرا شده است از دیگر مواردی است که در بودجه سال ۹۴ شهرداری کلانشهر اهواز لحاظ نموده ایم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از کل بودجه به مصارف عمرانی اختصاص داشت که در بودجه سال ۹۴ این میزان به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانعلی سعادت نیا با اشاره به بررسی اشکالات و نواقص لایحه بودجه سال آینده توسط اعضای شورا اظهار کرد: از زمان تحویل لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری کلانشهر اهواز به شورای شهر بیش از ۲۰ جلسه در کمیسیون برنامه و بودجه با رویکرد بررسی این لایحه برگزار شد و کمیسیون به بیش از ۴۰ مورد از بندهای این لایحه اشکالاتی وارد دانست و اصلاحاتی ضمیمه نمود.

وی افزود: در هفته جاری دو جلسه با حضور شهردار کلانشهر اهواز و معاونان وی در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اهواز برگزار شد که در این دو جلسه اشکالات مطرح و اصلاحات جایگزین شدند و چند مورد دیگر باقی مانده است که در نشست امروز ” سه شنبه نوزدهم اسفند ماه” به بررسی این موارد نیز خواهیم پرداخت.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه تلاش ها در راستای فراهم نمودن زمینه اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر تا قبل از اتمام سال جاری است بیان کرد: این پروژه به لحاظ سبک کردن بار ترافیک در منطقه شهید بندر ” چهارشیر” بسیار مهم است چرا که هرچه زودتر عملیات احداث آن شروع شود زودتر نیز به اتمام می رسد بنابراین در نشست هایی که با شهردار کلانشهر اهواز و معاونان او داشته ایم به بررسی عملکرد پیشین برنده مناقصه این پروژه و جزییات فنی و اجرایی آن نیز پرداختیم تا قبل از اتمام سال جاری زمینه اجرایی این پروژه را فراهم آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا در پاسخ به پروژه های شاخص عمرانی در سال آینده گفت: دوازده پروژه شاخص عمرانی در سال آینده خواهیم داشت که از این میزان ۷ پروژه در سال آینده کلنگ زنی و ۵ پروژه به تکمیل و بهره برداری خواهند رسید؛ در بخش فرهنگی نیز سراهای محلات در کلیه مناطق به نسبت تعادل جمعیت و نیازسنجی احداث خواهند شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.