ارسال طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین اهواز به شورای امنیت ملی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای مبارزه با جرایم، طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهر اهواز را به شورای امنیت ملی ارسال کردیم.

فرهاد افشارنیا صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اهواز اظهار کرد: از مهمترین برنامه های ما، ساماندهی مناطق حاشیه نشین شهر اهواز است که شامل هفت منطقه می شود و حدود ۵۰۰ هزار نفر در آنها زندگی می کنند. با توجه به جمعیت بالایی که در این مناطق زندگی می کنند این برنامه کار بزرگی برای ما محسوب می شود و پس از تصویب طرح در شورای تامین استان  آن را به شورای امنیت ملی ارسال کردیم و امیدواریم به زودی به مرحه اجرا برسد و شاهد شکوفایی این مناطق باشیم.

سرقت های ریز جرم اول استان

وی جرم اول خوزستان را سرقت های ریز عنوان کرد و گفت: مشکلاتی در بحث جرایم در جامعه ما وجود دارد که مهمترین آنها سرقت های ریز است که دغدغه مسئولان استانی نیز بالا بودن آماراین سرقت ها است. ما به طور قاطع با مجرمان چه کوچک و چه بزرگ و سابقه دار برخورد می کنیم و در اکثر موارد اشراف اطلاعاتی خوبی داریم و بسیاری از تهدیدات را در نطفه از بین می بریم. در این خصوص نیاز به همکاری و همدلی دادگستری با اداره اطلاعات و نیروی انتظامی داریم تا درصد موفقیت ها را به حداکثر برسانیم.

زمین خواری جزو جرایم شایع استان

رئیس کل داد گستری خوزستان از زمین خواری به عنوان یکی از جرایم شایع در استان یاد کرد و گفت: در استان خوزستان، خاک و زمین های با ارزشی چه در مناطق مسکونی و شهری و چه در مناطق خارج از شهرها داریم. این اهمیت و ارزش بالا سبب شده تا عده ای به زمین خواری روی بیاورند و ما در شورای حفاظت از بیت المال تلاش کردیم تا به سرعت و بدون اتلاف وقت به صیانت از زمین های ملی بپردازیم. حتی سعی در این است که پرونده ها در همین شورا رسیدگی شوند و به دادگستری ارسال نشوند که با این کار از سربار شدن پرونده ها دردادگستری جلوگیری کردیم.

طرح شهرک قضایی نیاز به اعتبارات دارد

افشارنیا ادامه داد: طرح شهرک قضایی که در واقع به عنوان جاذبه ای برای ماندگاری قضات در استان مطرح می شود شدیدا نیاز به اعتبار دارد. اعتباری که ما برای پیشبرد طرح پیش بینی کردیم حدود ۲۰ میلیارد تومان است. این شهرک دارای سالن های ورزشی مجهز، مسجد و بسیاری جاذبه های دیگر است که باید هرچه سریع تر اتمام شود.

وی در پایان خطاب به دادستان جدید اهواز گفت: در برخورد با مجرمان حرفه ای و یقه سفید ها نباید هیچ گونه اغماضی داشت. با کلیه قومیت ها و طوایف به موازات و با محبت و احترام باید برخورد کرد و در پایان اجرای احکام و حدود الهی باید با قاطعیت و شجاعت صورت پذیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.