اهواز پایتخت کتاب ایران شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هیأت داوران انتخاب پایتخت کتاب ایران شهرهای برگزیده و پایتخت کتاب ایران را معرفی کردند.

 

در جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و از شهرهای گنبدکاووس و نیشابور تقدیر شد. یزد و بوشهر نیز دو نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران بودند.

 

در مراسم پایانی این جشنواره که در محل کتابخانه ملی در حال برگزاری است، هیات داوران نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران با بررسی روند داوری مقدماتی و پرونده‌ شهرهای نامزد، پنج شهر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب‌، و از میان آن‌ها دو شهر را شایسته تقدیر و یک شهر را به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و به شرح زیر معرفی کردند:

 

۱- به دلیل استفاده از ظرفیت‌های بومی و رویکرد مشارکت‌جویانه در تدوین برنامه‌های ویژه پایتخت کتاب ایران لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و لوح تقدیر معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و شهردار این شهر به نمایندگی از مردم شهر یزد اختصاص یافت.

 

۲- لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو و لوح تقدیر معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بوشهر و شهردار این شهر به نمایندگی از مردم بوشهر رسید.

 

۳- همچنین لوح تقدیر وزیران کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر گنبدکاووس به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر رسید.

 

۴- لوح تقدیر وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر نیشابور به رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر تعلق گرفت.

 

۵- همچنین لوح افتخار وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به نمایندگی از مردم شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار این شهر رسید.

 

همچنین ۱۰ روستای برگزیده در نخستین جشنواره‌ روستای دوستدار کتاب به این شرح معرفی شدند:

 

۱-روستای رحیم‌آباد از شهر کرمان

۲-روستای ضامنجان شهر اراک استان مرکزی

۳-روستای دهکهان شهر کهنوج از استان کرمان

۴-روستای ابراهیم‌آباد شهر اشکذر از استان یزد

۵-روستای ینگیجه از شهر مریوان استان کردستان

۶-روستای گوگ تپه از شهر مهاباد استان آذربایجان غربی

۷-روستای ابویسان شهر جغتای استان خراسان رضوی

۸-روستای رمین‌ شهر چابهار استان سیستان و بلوچستان

۹-روستای پوده‌ شهر دهاقان از استان اصفهان

۱۰-روستای خرماطلای شهر قائم‌شهر استان مازندران

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.