شهردار اهواز: تاکنون در خصوص کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری به نتیجه نرسیده ام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نشست هم اندیشی شهردار اهواز با پایگاه های فعال خبری استان خوزستان در شهرداری اهواز تشکیل شد. در این نشست سردبیران و مدیران مسئول سایت های خبری استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.شهردار اهواز نیز ضمن استماع نقطه نظرات و سوالات مدیران مسئول سایت های خبری به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

شهردار اهواز در ابتدا در پاسخ به سوال مدیرمسئول پایگاه خبری اکسین پرس در خصوص شائبه کاندیداتوری او در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من خدمت صادقانه به مردم را بر هر امر دیگری ترجیح می دهم. هدف من این است که در این سنگر به مردم اهواز خدمت کنم. موسوی گفت که تاکنون در خصوص کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی به نتیجه خاصی نرسیده است. شهردار اهواز گفت که خود را سرباز نظام و رهبری می داند و برای او اصل خدمت است نه جایگاه و مقام.

سیدخلف موسوی بیان داشت: آنچه مهم است خدمتگزاری به مردم است و من با جان و دل خدمت به شهروندان اهوازی را برای خود افتخار می دانم. وی ورود زودهنگام به بحث اننتخابات مجلس را زودهنگام و آسیب رسان به توسعه شهر دانست و گفت: باید بیانات مقام معظم رهبری را در این خصوص سرلوحه خود قرار دهیم و با طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی شهر را با چالش هی بی ثمر مواجه نکنیم.

شهردار اهواز بر این باور است که در این دوره شهرداری اهواز در تمام مناطق اهواز بدون هیچ تبعیضی خدمات شهری در حال اجراست. موسوی از رسانه های استان خواست که شهرداری را در خصوص اخذ مطالبات قانونی خود از صنایع معظم استان یاری کنند. وی اضافه کرد که تنها با هم افزایی است که می توان شاهد توسعه و پیشرفت شهر اهواز بود.

شهردار اهواز با تقدیر از زحمات بی شائبه استاندار خوزستان گفت: باید همه ما به استاندار خوزستان کمک کنیم. استاندار خوزستان یک خوزستانی در قامت چهره ملی است. مقتدایی استانداری است که برای تامین منافع استان دل می سوزاند و با تمام وجود برای تحقق مطالبات به حق خوزستانی ها تلاش می کند و در این مسیر باید به او یاری رساند.

موسوی اعتقاد دارد که مسئولان ارشد کشور دیدگاه مثبتی در خصوص توسعه استان دارند اما باید با هم افزایی ، وحدت و همگرایی همه نخبگان استان و با ارائه راهکارها و سازو کارهای مناسب آنان را در این راه دلگرم تر و راغب تر کنیم.

شهردار اهواز بیان داشت: همه نخبگان و مردم باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم موانع و مشکلات موجود را با همدلی از مسیر توسعه استان برداریم.

موسوی اهواز را یکی از مهم ترین ترین شهرهای جنوب کشور و حوزه خلیج همیشه فارس عنوان کرد و گفت: اهواز دارای قابلیت های فراوان و جزء هشت کلانشهر کشور است که به خوبی معرفی نشده و امیدواریم بتوانم اهواز را آنگونه که شایسته است به همه بشناسانیم.

وی ادامه داد: شهروندان اهوازی اربابان ما هستند و هدف ما کسب رضایت آنان است. ما تلاش می کنیم مردم اهواز از عملکرد ما راضی باشند . رضایت مردم از عملکرد شهرداری موجب تقویت روحیه ما می شود، یکی از پروژه هایی که شهروندان از اجرای آن خرسند هستند. احداث پل شهید دقایقی بود که بارها در خصوص این پروژه با واکنش مثبت آنها مواجه شده ام . مردم به عملکرد خوب و بد ما واکنش نشان می دهند.

شهردار اهواز با تاکید بر این نکته که همواره تلاش می کنیم مطابق نظر مردم کار کنیم تصریح کرد: مردم شورای شهر را انتخاب کردند و اعضای شورای اسلامی شهر به عبارتی نمایندگان مردم هستند که برنامه ریزی های شهری را انجام می دهند، شهردار هم منتخب شورایی است که توسط مردم انتخاب شده است.ما وظیفه داریم نظرات مردم را پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: خیلی افراد فقط نارسایی های استان را مد نظر قرار می دهند که این موجب فرار سرمایه می شود. اهواز یکی از زیباترین شهرهای ایران است که اغلب هموطنان در سفرهای نوروزی به آن سفر می کنند. میراث معنوی ما شهدای دفاع مقدس هستند که باید همواره مطرح شوند.

شهردار اهواز ادامه داد: بودجه شهرداری اهواز در سال ۹۳ به دلیل اینکه اواخر سال ۹۲ در شهرداری حضور پیدا کردم،توسط قائم مقام شورای شهر بسته شده بود. تا آن زمان از ۴۳۰ میلیارد تومان بودجه مصوب تنها ۱۸۰ میلیارد تومان وصول شده بود. به خاطر اینکه پروژه ها را کامل کنیم باید مابقی بودجه را که بیش از ۲ برابر بود وصول می کردیم.از آنجاییکه چون آشنا به سیستم وزارت کشور و شهرداری بودم. برای مطالعه سیستم شهرداری اتلاف وقتی صورت نگرفت چون بنده فرزند این استان و با سیستم آشنا هستم و در کنار آن همکاران شهرداری و شورای شهر خیلی با بنده همکاری و همراهی کردند و خوشبختانه بر اثر این همکاری ها کارهای خوبی صورت گرفت.

سید خلف موسوی تصریح کرد: طی سالهای اخیر انتظار مردم اهواز آنگونه که شایسته بود بر آورده نشد. بنده در ملاقاتی که اخیرا با رییس مجلس داشتم یکی از اعضای هیئت رییسه مجلس که نماینده تبریز بود به من گفت آنگونه که شایسته شهر اهواز و مردم آن است کار صورت نگرفته است. که این موضوع می طلبد ما طرح های ماندگاری را در اهواز اجرا کنیم.

وی گفت: در همین راستا و در مقطع یکسال عملیات اجرایی شش تقاطع غیر همسطح و پل در سطح شهر اهواز آغاز شد که از جمله این پروژه ها می توان به پل شهید دقایقی ، زیر گذر خلیج فارس، زیرگذرجواد الائمه، زیر گذرشریعتی و پروژه ولایت اشاره کرد.سید خلف موسوی گفت: پل شهید دقایقی یکی از کارهای اساسی و مهم شهر اهواز است. هیچ یک از پل های اهواز کارکرد پل شهید دقایقی را در حوزه ترافیک ندارد. اجرای این پروژه یک کار انقلابی و جهادی است که در سالی که به گفته مقام معظم رهبری مدیریت جهادی است صورت گرفت.

شهردار اهواز همچنین از اجرای بهترین و مهم ترین تقاطع های غیر هم سطح استان در میدان شهید بندر(چهار شیر) خبر داد و گفت: در دیداری که با آیت ا… جزایری داشتم وی از اجرای این پروژه استقبال کرد.وی تصریح کرد: تقاطع سه سطحی شهید بندر بزرگترین و زیبا ترین پروژه عمرانی در استان خوزستان است. همچنین شورای شهر اهواز خواستار اجرای شش پروژه غیر همسطح در سال ۹۴ شدند که در دستور کار سال آینده قرار دادیم.که بدین ترتیب در دو سال نخست شورای چهارم، ۱۲ تقاطع غیر همسطح در شهر اهواز احداث می شود. از همین به همه همکاران اعلام می کنیم زمانی را که برای اتمام پروژه ها به مردم اعلام می کنیم باید عملی شود و تاخیر در اجرای پروژه قابل قبول نیست .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.