بازاریان اهواز خواستار جمع آوری دستفروشان از هسته مرکزی شهر شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir تعدادی از بازاریان اهواز باحضور در نشست شورای اسلامی این شهر در اعتراض به نابسامانی هسته مرکزی این شهر به دلیل حضور دستفروشان ،خواستار جمع آوری و ساماندهی این افراد شدند.

در هفتاد و سومین جلسه شورای کلانشهر اهواز که دوشنبه در محل این شورا برگزار شد اسکندر زنگنه عضو شورای این شهر با تاکید بر مشکلات ایجاد شده در هسته مرکزی شهر اهواز به واسطه حضور دستفروشان گفت: در جلسه ای که با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از بازاریان اهواز برگزار شد ،کسبه هسته مرکزی شهر اهواز خواستار ساماندهی و جمع آوری این افراد شدند.

وی گفت: حضور دستفروشان در مرکز شهر اهواز موجب ورشکستگی برخی از بازاریان و همچنین سد معبر در خیابان های مرکزی شهر شده است.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: وضعیت هسته مرکزی شهر به گونه ای است که خانواده ها به راحتی نمی توانند در خیابان ها حضور داشته باشند و یکی از دلیل این مساله نیز وجود تعدادی زیادی از دست فروشان است.

زنگنه افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید هرچه سریعتر برای ساماندهی این افراد از مرکز شهر اقدامات لازم انجام شود .

عبدالمجید وحیدی نماینده بازاریان اهواز نیز در این نشست گفت: چندین سال است که کمیته ساماندهی دستفروشان اهواز تشکیل شده اما هر روز شاهد افزایش این افراد در هسته مرکزی شهر اهواز هستیم.

وی افزود: بازاریان اهواز نمی خواهند مانع از کسب عده ای از جوانان باشند ،اما حضور این افراد ناهنجاری های بسیاری را در هسته مرکزی شهر ایجاد کرده است .

در ادامه اعتراض بازاریان اهواز به عدم رسیدگی به وضعیت هسته مرکزی شهر از سوی شهرداری اهواز ، حجت الاسلام’ قربانعلی سعادت نیا’ رئیس شورای شهر اهواز گفت: در هفته جاری با تشکیل جلسه ای این مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

‘عاشور سواری پور ‘دیگر عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت گرد و غبار در هفته گذشته گفت: ایجاد بیماری های تنفسی بر اثرگردو غبار ها در استان و شهر اهواز به شدت افزایش یافته است.

این عضو شورای شهر گفت:مسوولان باید به فکر حل مشکلات مردم استان باشند زیرا بروز پدیده گردو غبار در استان اثری منفی در تمامی بخش های دارد.

وی به وضعیت سد معبر ها در اهواز اشاره کرد و گفت: سد معبر فروشندگان در اهواز وضعیت نامطلوبی را در شهر ایجاد کرده و معاونت خدمات شهری و اجرائیات شهرداری اهواز باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

عضو شورای شهر اهواز همچنین از اجرائیات شهر اهواز خواست نسبت به جمع آوری قلیان از پارک های اهواز اقدام کنند.

سواری پور افزود: فرمانداری اهواز و معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان نیز باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین محدوده اهواز با شهرستان کارون اقدام کنند .

در ادامه هدایت ممبینی دیگر عضو شورای شهر اهواز ضمن تذکر به شهرداراهواز ،خواستار معرفی هرچه سریعتر رئیس سازمان زیباسازی شهرداری اهواز شد .

حجت الاسلام کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز خواستار ساماندهی سیستم حمل و نقل عمومی در اهواز شد و گفت: در این بخش مشکلاتی وجود دارد که سازمان تاکسی رانی شهرداری اهواز باید با هماهنگی با پلیس راهور و نیروی انتظامی این مشکلات را حل کند.

وی گفت: در حوزه حراست شهرداری اهواز بیش از دوماه است که حقوق کارکنان این بخش پرداخت نشده که شهرداری اهواز باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت حقوق پرسنل اقدام کند.

در این نشست شورای اسلامی شهر اهواز سردار علی علیپور مسوول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان خواستار مشارکت بیشتر شورا و شهرداری اهواز در ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان در اهواز شد.

وی گفت: در پایان دولت دهم برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان دو هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد که به دلیل تامین نشدن زمین این اعتبار به استان داده نشد.

در ادامه اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز گفت: اعتبارات شهرداری اهواز بسیار محدود است و نمی تواند کمک زیادی به این پروژه داشته باشد.

در ادامه اعضاء شورای شهر اهواز به لایحه انتقال حساب های شهرداری اهواز از بانک مرکزی به بانک شهر رای دادند و این لایحه بار دیگر برای بررسی به فرمانداری اهواز ارجاع داده شد.

همچنین فرمانداری اهواز طی نامه ای مخالفت خود را با طرح خرید ساختمانی با پول شهرداری اهواز در تهران مخالفت کرد و این اقدام را خلاف قانون اعلام کرد که این لایحه نیز با رای اصراری به فرمانداری اهواز برگشت داده شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.